בצל המתח המדיני

זלנסקי התקבל באיחוד האירופי: זה המנהיג שכעס עליו | צפו

אחרי שביקר בארה"ב בריטניה וצרפת, נשיא אוקראינה זלנסקי הגיע אל הפרלמנט האירופי בבריסל שם פגש את מנהיגי האיחוד - אבל ראש ממשלה אחד היה נראה כעוס | צפו (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: הפרלמנט האירופי)

אחרי ביקורו אמש בצרפת וקודם לכן בבריטניה, נשיא אוקראינה וולודמיר זלנסקי הגיע היום (חמישי) לבריסל, שם נאם בפני הפרלמנט האירופי.

לפני נאומו נפגש עם כמה ראשי ממשלות של מדינות החברות באיחוד - אך בתמונות נעדר ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, מנהיג שהביא את הונגריה למתיחות מול אוקראינה בין היתר בשל העובדה שהונגריה נחשבת למדינה שמתנגדת לצעדים דרמטיים של האיחוד נגד רוסיה ולעיתים מכונה 'סוס טרויאני' בתוך האיחוד.

בהמשך, בשלב תמונה המשותפת, הגיע הנשיא זלנסקי כשכלל הנוכחים מחאו כפיים - למעט ראש ממשלת הונגריה שעמד כשהוא נראה מתוח.

בנאומו בפרלמנט האירופי אמר זלנסקי כי "אנשים באוקראינה נלחמים בשביל המחר. בשביל אירופה. אני פה בשביל להגן על דרכם של האנשים שלנו הביתה..."

"אני מודה לכם שאתם עוזרים לנו להגן. זה לא רק המלחמה על אירופה. אנחנו כל הזמן נלחם בשביל הילדים והנכדים שלנו שיגדלו בשלום וביטחון".

עוד אמר כי "היום, בפגישה הזו, אני רוצה להודות באופן אישי לראשי המדינות על הסיוע. תודה על ההגנה. האיחוד האירופי מגן על עצמו. אוקראינה עומדת להיות חלק מהאיחוד האירופי. אוקראינה תנצח ותהיה חלק מהאיחוד".

"אנחנו לא הולכים לסגת מול האויב. אנחנו לא נפסיד זמן. אני מודה לכולכם, אני מזמין את כולכם לאירופה. תהילה לכל האוקראינים שנלחמים - ותהילה לאוקראינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר