גל טרור רצחני בבירה

איתמר בן גביר: "נחוש להוציא לפועל את ''חומת מגן 2' בי-ם"

לאחר הביקורת מצד גומרים מדיניים בכירים, מקורביו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אומרים הערב כי הוא נחוש להוציא לפועל את מבצע 'חומת מגן 2' בשכונות מזרח ירושלים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר איתמר בן גביר (צילום: רוני עופר, פלאש90)

מקורביו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אומרים הערב (מוצאי שבת) כי הוא נחוש להוציא לפועל מבצע ענק בשכונות מזרח ירושלים, אותו הוא מגדיר "חומת מגן 2".

כזכור, לאחר שבערב שבת הכריז על המבצע, גורמים מדיניים וביטחוניים בכירים דחו את דבריו של בן גביר והסבירו: "החלטות על מבצע כמו 'חומת מגן' מקבלים בקבינט, לא בתחנת אוטובוס בזירת פיגוע, ההצהרה שלו לא תואמה עם ראש הממשלה ושר הביטחון. בן גביר הכריז על מבצע כשאין לו את המסכות לכך".

במהלך השבת אמרו גורמים בסביבת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי לבן גביר אין סמכות לפתוח במבצע 'חומת מגן' בירושלים, אולם בן גביר אמר הערב למקורביו כי "ודאי שיש לי את הסמכות. הכוונה בחומת מגן 2 אינה להוציא טנקים לרחובות ולסיכולים ממוקדים, אלא להתחיל לאכוף את החוק".

על פי גורמים בסביבת השר, בן גביר הנחה את המפכ"ל ומפקד מחוז ירושלים להתחיל כבר ממחר (ראשון) בסדרה של פעולות יזומות ובהן איתור ומעצר של 150 יעדים מחוללי טרור ששמותיהם כבר עלו בפעילות מודעינית של השב"כ והמשטרה והגברת האכיפה המשטרתית בכפרים, כך שכל יום יכנסו כוחות אל שכונה או אל כפר ויעסקו שם בפעולות שיטור ואכיפה יחד עם הרשויות האחרות. לצד זאת, יימשכו הריסות המבנים והבתים הבלתי חוקיים במזרח העיר.

בנוסף, ביתו של המחבל חוסיין קראקע בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים ייאטם בהוראת בן גביר ובאישור צה"ל והשב"כ, על אף שמדובר בבית שכור. מחסומים נושמים יוצבו בכמה משכונות מזרח העיר ומעצרי מבוקשים שמוגדרים "מסיתים" יואצו. בנוסף, בן גביר מתכוון להעלות בקבינט את דרישתו לסגר כולל על עיסאוויה.

כמו כן, בן גביר שוחח עם נתניהו וביקש שיאשר גיוסן של פלוגות מילואים של מג"ב והעברת פלוגות נוספות מאיו"ש למזרח ירושלים.

גורם בסביבת השר בן גביר אמר הערב: "מזרח ירושלים הפך לאקס טריטוריה בלב מדינת ישראל, ולחממת טרור ופשיעה עצומה: פשיעה לאומנית ואזרחית, הסתה פראית במסגדים, בחומרי הלימוד, בבניית תשתיות עומק של הרשות הפלסטינית והחמאס, בבנייה בלתי חוקית, באי גביית מס הכנסה, בעסקים ללא רישיון, בכנופיות שיוצאות משכונות מזרח העיר ומטילות אימה על על התושבים היהודים, ועוד ועוד. את כל זה חייבים לבער במבצע נרחב, נחוש והתקפי - שישיב את הבטחון לתושבי ירושלים".

לדבריו: "כלל הצעדים שננקטו עד כה הם לא יותר מצעדים קוסמטיים בלבד שנועדו לזרות חול בעיני הציבור, ולא באמת יהוו שובר שיוויון מול הטרור. הגיע הזמן לפגיעה עמוקה בתשתיות הטרור - ולכך מתכוון השר בן גביר במבצע "חומת מגן 2" במזרח ירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר