בוועדת החוקה

פרופסור טליה איינהורן: "בג"ץ קשר את ידי צה"ל, חיילי צה"ל מצאו את מותם בגלל ביטול נוהל שכן"

אמירה חריגה היום בוועדת חוקה, חוק ומשפט | פרופסור טליה איינהורן, חברה קבועה באקדמיה הבינ"ל למשפט השוואתי אמרה בדיון: "צריך לומר שבג"ץ קשר את ידי צה"ל באופן שלא מוכר בשום שיטת משפט | צפו (כנסת)

יוני גבאי | כיכר השבת |
פרופ' איינהורן בדיון היום בוועדה (צילום: דוברות הכנסת)

פרופסור טליה איינהורן, הגיעה היום (ראשון) לדיונים בוועדת החוקה, בנושא הרפורמה המשפטית המתוכננת של שר המשפטים יריב לוין וטענה: "בג"ץ קשר את ידי צה"ל, חיילי צה"ל מצאו את מותם בגלל ביטול נוהל שכן"

פרופסור טליה איינהורן, חברה קבועה באקדמיה הבינ"ל למשפט השוואתי אמרה בדיון: "צריך לומר שבג"ץ קשר את ידי צה"ל באופן שלא מוכר בשום שיטת משפט, לדוגמא בנוהל שכן. חיילי צה"ל מצאו את מותם בגלל ביטול נוהל שכן. אני קוראת בימים אלו את מה שכותב הייעוץ המשפטי בנוגע לשלילת אזרחות או תושבות – ממציאים שוב ושוב משפט בינלאומי שלא קיים בין אומות העולם".

"לגבי כיפת ברזל", אמרה פרופ' איינהורן, "צוות הבדיקה של ועדת גולדסטון שאומץ על ידי מוסדות האו"ם, אומר כי "הפרות החוק שנמצאו היו צריכות להתברר בבתי המשפט של המדינות הנוגעות בדבר, אולם לאור הכשלים שהצוות מצא במערכת הצדק במדינת ישראל אז יש מקום שמדינות העולם יתערבו בעשיית הצדק במקרה זה". מה שהציל אותנו היה שארה"ב נעמדה בכל הכוח ואמרה "זה לא יכול להיות", אבל מה שהיה במרכז הוא העניין הפוליטי".

לדברי פרופ' איינהורן: "למרות שביה"ד הפלילי הבינ"ל קבע שלכל מדינה יש את הזכות להגנה עצמית במשפט הבינלאומי – ישראל מגונה פעם אחר פעם והחליטו לפתוח בחקירה בחוסר סמכות נגד ישראל. למרבה הצער, ביה"ד הפלילי הבינ"ל, שהוא גם גוף פוליטי, פסק שיש סמכות לדון דווקא אצל ישראל. אין מדינה בעולם שקיבלה יותר גינויים מישראל במשפט הבינלאומי. ככל שלישראל יהיה בימ"ש מקצועי וחזק ויעסוק במה שבתי משפט בעולם עוסקים – כך מעמדנו יהיה רם וטוב יותר גם בקרב מדינות העולם".

צפו בדיון בוועדה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר