"להביע סולידריות"

שר החוץ אלי כהן נחת בטורקיה וייפגש עם ארדואן

במהלך ביקורו ייפגש השר כהן עם נשיא טורקיה, רג׳פ טאיפ ארדואן ועם שר החוץ מבלוט צ'בושולו, ויערוך ביקור בבית חולים שדה שהקימה ישראל באזור שנפגע ברעש האדמה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: משרד החוץ)

שר החוץ, אלי כהן, נחת הבוקר (שלישי) לביקור הזדהות בטורקיה. במהלך ביקורו ייפגש השר כהן עם נשיא טורקיה, רג׳פ טאיפ ארדואן ועם שר החוץ מבלוט צ'בושולו, ויערוך ביקור בבית חולים שדה שהקימה ישראל באזור שנפגע ברעש האדמה.

שר החוץ אלי כהן אמר עם נחיתתו: "הגעתי היום לטורקיה להביע סולידריות עם העם הטורקי. אפגש עם נשיא טורקיה ועם עמיתי שר החוץ הטורקי ואביע בפניהם את תנחומי העם בישראל על האסון הקשה שפקד את טורקיה".

"ישראל עומדת לצד טורקיה בשעה קשה זו ותמשיך לסייע לה באמצעות פעילות כוחותינו ואספקה של ציוד הומניטרי", הוסיף כהן.

יצוין כי ישראל סיפקה עד כה לטורקיה יותר מ-60 טון סיוע הומניטרי בעזרת מש"ב, סוכנות הסיוע הבינלאומית של משרד החוץ. האספקה כוללת ביגוד לחורף, ציוד רפואי ותרופות.

משלחת החילוץ הישראלית חילצה 19 בני אדם בחיים ונכון להיום כ-400 איש קיבלו טיפול בבית החולים שהוקם במקום על ידי גורמי צה"ל, פיקוד העורף ומשרדי הביטחון והבריאות.

אמש נחתה המשלחת הישראלית בישראל, בטקס קבלת הפנים אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "עם ישראל כולו עקב בהתרגשות עצומה על פעולת ההצלה שלכם. יצאתם בשם המדינה והבאתם כבוד עצום למדינת ישראל. ראינו אתכם פועלים בקור, בתנאים קשים סביב השעון - בפעולה הקדושה ביותר שאדם יכול לעשות זה להציל חיים אחרים. 'כל המציל נפש אחת' - אתם יודעים את ההמשך. אתם הצלתם 19 עולמות.

"אתם עשיתם דבר נוסף. אתם הראיתם לעולם כולו את הפנים היפות והאמיתיות של מדינת ישראל: מדינה קטנה עם נשמה ענקית, מדינה שנחלצת לעזור לאנשים באשר הם, ברחבי העולם בתנאים לא תנאים מתוך אנושיות ומוסריות עליונה. אלה הפנים האמיתיות של עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר