איך הם יוכלו להתחתן?

הרב דניאל מעודה נפטר 14 שנים אחרי רעייתו, והותיר שלושה יתומים

חמישה ילדים היו להם, שניים כבר התחתנו ושלושה עדיין לא נשואים • הבת מצליחה להרוויח כדי לכלכל את עצמה, שני הבנים בישיבות, אבל אין להם כסף לבגדים או לעשות שבתות בבית (חרדים) בשיתוף קופת העיר

קברי האב והאם ז"ל (באדיבות המשפחה)

הטרגדיות הן חלק מהחיים למרבה הצער, והן קורות באופן קבוע. בכל קהילה, בכל עיר ובכל שכונה, ישנם יתומים שנותרו אחרי שאביהם או אמם נפטרו או נהרגו בטרגדיות קשות.

אבל המקרה של משפחת מעודה, חריג בכל קנה מידה. שלושת היתומים הלא נשואים, נותרו ללא אב וללא אם...

כבר 17 שנים שמשפחת מעודה נעה ונדה כספינה המיטרפת בלב ים ומחשבת להישבר: לפני 17 שנים התגלתה המחלה הממארת בגופה של האם, יואלה ע"ה. היא היתה אז רק בת 41, היו לה חמישה ילדים צעירים.

שלוש שנים היא התמודדה עם המחלה, אבל גורלה כבר נקבע בשמי מרום, ובגיל 44 היא נפטרה לבית עולמה, והותירה את בעלה דניאל עם חמשת ילדיהם.

הקליקו כדי לסייע לשלושת היתומים שנותרו ללא אב ואם >>

האב נלחם כארי על גידול ילדיו, הוא דאג להם וטיפח אותם, אבל שברון הלב לאחר פטירת רעייתו והמאמצים המרובים שהתאמץ כדי להעניק לילדיו את הטוב ביותר, גבו ממנו מחיר בריאותי כבד. בשנים האחרונות החל לסבול מבעיות בלבו, והיה מבקר בקביעות בבתי החולים ובמכוני לב למיניהם.

בשנה האחרונה החריף המצב והכליות החלו לקרוס. הרב מעודה נאלץ לעבור טיפולי דיאליזה, עד שיום אחד פגע בו זיהום קשה שחדר למחזור הדם שלו. גופו נחלש במהירות, וכעבור שלושה ימים השיב את נשמתו ליוצרה, בשבת קודש, כששני בניו הבחורים נמצאים ליד מיטתו, ולא מבינים בכלל את מה שנפל עליהם.

ברגע אחד הם הפכו ל'יתומים עגולים', בלי אב ובלי אם. במוצאי השבת הם היו צריכים לבשר על כך לשאר אחיהם, שניים נשואים ועוד אחות רווקה שכעת מתגוררת לבדה בביתם.

שני הבחורים נמצאים בישיבה, הבת עובדת ומצליחה לכלכל את עצמה בצורה כמעט סבירה, אבל לעשות שבתות ביחד הם לא יכולים כי אין להם אפשרות, וכדי לקנות בגדים, הם יצטרכו לקבץ תרומות ולחזר על הפתחים.

גורמים המכירים את המקרה מקרוב מסבירים ששלושת היתומים נותרו בלי שום עזרה: "שני האחים הנושאים מתמודדים בעצמם עם קשיים כלכליים, אין להם אפשרות להתחיל לפרנס עכשיו גם שלושה אחים לא נשואים, על כל המשתמע מכך.

"ומי מדבר על חתונות? איך הם יוכלו להתחתן כשאין להם אפילו שקל בודד אחד?".

רבנים ואנשי צדקה שנחשפו למקרה, החליטו להקם קרן עזרה וסיוע, והציבור מתבקש להושיט יד ליתומים האומללים, שסבלו כל חייהם צער ומכאוב, וכעת, יותר מתמיד, הם זקוקים לעזרה דחופה ומיידית.

הקליקו כדי לסייע לשלושת היתומים שנותרו ללא אב ואם >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר