שבוע של טרור

הלוויה דומעת לאסיל סואעד שנרצח בפיגוע בשועפט; קרוב המשפחה החרדי שלו נחשף

בבית העלמין בכפר הבדואי חוסנייה שבגליל התקיימה היום הלווייתו של לוחם מג"ב שנרצח אמש בפיגוע הטרור בשועפט • מוקדם יותר שיתף מאור פריד כי חמיו, הרב רמי בן דוד, חסיד חב"ד מאוסטרליה, הוא קרוב משפחתו של הלוחם הבדואי: "משפחת גיבורים" (אקטואליה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
ההלוויה, היום (צילום: Michael Giladi/Flash90)

הלווייתו של הלוחם אסיל סואעד ז"ל, שנרצח אתמול בפיגוע הטרור במחסום שועפט, התקיימה היום (שלישי) בבית העלמין בכפר הבדואי חוסנייה שבגליל בשעת צהרים מוקדמת, בהשתתפות רבים מחבריו לשירות ובני משפחתו ומפכ"ל המשטרה.

אחיו מוסטפא אמר: "הוא היה אמור לחזור בסוף שבוע הביתה וחזר בארון", וסיפר כי ביום ראשון הוא נסע לבסיס. "אנחנו לא מעכלים את זה. אמא שלי עד עכשיו לא מעכלת את הבשורה המרה. גם אני שירתי ואף פעם לא דמיינתי לעצמי שנהיה משפחה שכולה". כך צוטט ב'ישראל היום'.

סואעד נרצח אחרי שעלה אתמול בשעת ערב מוקדמת לבידוק באוטובוס במחסום שועפט ומחבל דקר אותו, כשעל פי החשד, במהלך ניסיון לנטרל את המחבל גם הלוחם נפגע מהירי. הוא נפצע באורח אנוש.

במג"ב סיפרו כי "כתוצאה מהפיגוע אסיל סואעד ז"ל נפגע באופן אנוש וכוחות רפואיים שהגיעו למקום ניסו להציל את חייו. בהמשך כשפונה לבית החולים נקבע מותו.

סואעד ז"ל, בן 22, תושב חוסנייה, שירת בשירות קבע בפלוגה נ"ד במשמר הגבול עוטף ירושלים התגייס לחיל במרץ 2019 לשירות חובה ושירת באותה הפלוגה. בתום שירות החובה שלו נלחם בכדי לחתום קבע באותו המקום.

ההלוויה, היום (Michael Giladi/Flash90)
ההלוויה, היום (Michael Giladi/Flash90)

חבריו בפלוגה במשמר הגבול מספרים על אדם "הכי שמח, תמיד סייע ועוזר לכולם, נרתם תמיד לכל משימה ואהב את השירות למען ביטחון המדינה".

קרוב המשפחה החרדי

לסואעד הבדואי היה אף קרוב משפחה חרדי - הרב רמי בן דוד, חסיד חב"ד מאוסטרליה, שנולד למשפחה בדואית ושירת בצנחנים, ולימים התגייר והקים משפחה יהודית.

מאור פריד, חתנו של רמי בן דוד, סיפר על כך היום בחשבון הפייסבוק שלו. "אבא של מיכל אישתי נולד בכפר וואדי סלמה בגליל בשם חסן סוואעד, שירת בצנחנים, התגייר והפך במרוצת השנים לרמי בן דוד - חסיד חב”ד. מאז ועד היום משפחת סוואעד היא בשר מבשרנו, בני משפחה, ברגעי השמחה והשפל, בבריתות ובאזכרות".

הוא הוסיף: "משפחת סוואעד היא משפחה של גיבורים. בדואים מהגליל שמשרתים ביחידות הקרביות ביותר בצהל, שמקריבים את נפשם למען הארץ הזאת והעם היושב בציון במסירות נפש ואפשר לראות את זה מהשניה שנכנסים לכל בית בכפר - מדפים מלאים בתעודות הוקרה ותמונות לבושי מדים לצד ספרי קוראן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר