פיגוע הדקירה בשועפאט

תיעוד המשטרה: הלוויתו של הלוחם רס"ל אסיל סואעד

את דרכו האחרונה של לוחם מג"ב רס"ל אסיל סואעד ז"ל ליוו אלפי אנשים במקום שבו גדל וחונך. אסיל הותיר אחריו אב, פאעור, אם, סעדה, שלושה אחים, מוסטאפה, עלי ויזן ושלוש אחיות, תחריר, מיסלון וערין | צפו בהלוויה (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

מסע הלוויתו של הלוחם רס"ל אסיל סואעד ז"ל, שהועלה בדרגה לאחר נפילתו, התקיימה מוקדם יותר היום (שני) בבית המשפחה בחוסנייה במעמד השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, מפקד מג"ב עוטף ירושלים, תנ"צ עמרם נידם, מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, ממ"ז צפון, ניצב שוקי תחאוכה, ראש אמ"ש, ניצב בועז גולדברג, סגל הפיקוד הבכיר של משמר הגבול ומשטרת ישראל, לוחמים ולוחמות, מפקדים ומפקדות, בני משפחת סואעד, מכובדים נוספים וחברים.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר בהלוויה: "אסיל עמד מול הטרור בלי לפחד, ושמר בגופו על אזרחי ירושלים. אסיל לא היסס לרגע וביצע את הערכים שספג ממשפחתו היקרה ואהובה. כשמכירים את המשפחה, את האבא, את האמא, כשקוראים את ההיסטוריה, לומדים על האחים, וחלק מהם משרתים במשטרת ישראל ובמכבי האש, מבינים מאיפה הגבורה הזו מגיעה ומאיפה הוא צמח.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (צילום: דוברות המשטרה)

"המרצחים השפלים האלה לא ישברו אותנו, לא ישברו את כל השוטרים והלוחמים הגיבורים שאנחנו רואים כאן, השפלים הללו לא ימנעו מאיתנו להיאבק כדי שהילדים שלנו, של כולנו יחיו כאן בארץ זבת חלב ודבש, באהבה, בשמחה, בלי טרור, בלי נשק לא חוקי, בלי שנאה. לא נשכח את אסיל, את הקרבן שהקריב ונאבק לעד נגד הטרור, נחבק את המשפחה, נחבק את כל הלוחמים שלנו, נחבק את כל התושבים כאן, שכל כולם חפצי חיים ורוצים לחיות כאן בשלווה, בשקט ובשלום. חובתנו לעשות את זה ולפעול לכך כמה שיותר. יהי זכרו ברוך".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, אמר בהלוויה: "אנו מתכנסים כאן היום בבית העלמין כמשפחה שכולה אחת, ביגון כבד ובשותפות גורל העוטפת את כולנו, עם לכתו של סמל ראשון אסיל סואעד זכרונו לברכה. אתמול, בפעילות טרור רצחנית, של מחבל בן עוולה, נגדעו חייו של אסיל, בהיותו בן 22 שנה בלבד. אירוע קשה זה, ממחיש לכולנו עד כמה קשה היא עבודת השוטר. מהי האחריות המוטלת על כתפיו, ובאיזו רמת סיכון הוא נמצא, יום יום, שעה שעה.

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי (צילום: דוברות המשטרה)

"בשנים האחרונות, נטל ביטחוני רב יותר עובר לכתפי משטרת ישראל. השוטרים המסורים, עומדים במבחן יומיומי של נחישות וחתירה למגע, מוצבים כחומה חיה ובצוּרה בנקודות החיכוך, במוקדים הנפיצים ובמחסומים, נלחמים בגבורה ובעוז ולצערנו אף משלמים לעיתים קרובות בחייהם. את ההקרבה העצומה אנו רואים בקרב שבט סואעד, אשר ידוע בהתגייסותו לכוחות הביטחון במדינה. במשטרת ישראל משרתים למעלה מ- 250 שוטרים, גמלאים ומתנדבים בני השבט. אסיל הוא החלל החמישי במניין חללי משטרת ישראל מבני שבט סואעד. בתקווה שזהו החלל האחרון".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן: "במשמר הגבול הפסיפס האנושי הוא רב תרבותי. אוכלוסיית החיל משקפת את כלל גווניה של החברה בישראל מכל העדות, הדתות והאמונות. במשמר הגבול נלחמים יחד שכם אל שכם בוגרים לצד צעירים, עולים לצד וותיקים, בני העיר לצד בני הכפר. ואסיל ובני משפחתו הם סמל מופת המייצגים את כלל הערכים המשותפים לנו - אהבת אדם והארץ, נאמנות, מסירות ושותפות הגורל של כל בני הארץ הזו. אנו מצויים בתקופה של מתיחות ביטחונית בה מפגעים בודדים ובתוכם קטינים שכל כוונתם היא לרצוח אזרחים וילדים תמימים ללא הבחנה.

ניצב אמיר כהן מפקד משמר הגבול (צילום: דוברות המשטרה)

"הם אינם יוצאים לפעולות הטרור לבדם הם יוצאים לשם מצוידים בהסתה ואווירה של האדרת הטרור ברשתות החברתיות וסביבתם הקרובה. אנחנו נמשיך להילחם ביד ברזל במחבלים ושולחיהם, נרדוף את אויבינו ונפגע בהם בכל מקום שיידרש. ניאבק בטרור בנחישות בכל הכוח ובכל האמצעים העומדים לרשותנו. אין לנו מילים לנחם אתכם על האובדן העצום, אנחנו מבקשים ברגע קשה זה לחבק, לחזק ולאמץ אתכם אל לבנו. אתם חלק בלתי נפרד ממשפחת משמר הגבול".

מפקד מג"ב עוטף ירושלים, תנ"צ עמרם נידם: "אסיל היה ממיטב בנינו, מקצועי ומסור ששם את צרכי המדינה והחברה לפני צרכי האישיים. חבריך מספרים על אדם מיוחד וצנוע, שכל עתידו לפניו, עם תוכניות רבות לייעוד ולשליחות שבחר למלא. הגזרה שבה התעקשת לשרת בסדיר ובקבע הינה מהמורכבות בחיל, מציאות ביטחונית מאתגרת, בה אירוע רודף אירוע ואתה יחד עם חבריך עמדת על המשמר, יום יום, שעה שעה, במשמרות ארוכות עם איומים בלתי פוסקים כשאנו ערניים ודרוכים לכל אירוע בהבנה שכרוך הדבר לא פעם בסיכון חיים ושהשכפ"ץ של המדינה זה אנחנו".

תת ניצב עמי נידם מפקד מרחב עוטף ירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

מפקד הפלוגה שבה שירת אסיל ז"ל, פלוגה נ"ד במג"ב עוטף ירושלים, רפ"ק רביע קורדאב: "כל מה שיאמר כאן היום, לא יוכל לתאר את דמותך ומי שאתה עבורי ועבור כל מפקדי ולוחמי הפלוגה. הראשון שמתנדב לכל משימה, תמיד עומד על המשמר, נלחם ומגן. נותן מעצמו את כל כולו והכל תמיד - בחיוך ענק. מיומך הראשון בפלוגה בלטת ביכולות המקצועיות שלך, בהובלה ובהנהגה, סחפת אחריך את כולם בצניעות, בענווה, ברוגע ובשלווה.

רב פקד רביא קורדאב מפקד פלוגת נ''ד (צילום: דוברות המשטרה)

"בחרת להתנדב לשירות משמעותי ואף ראית בשליחות הזו דרך חיים! תכננו שתצא לקורס מ"כים ותוביל אחריך לוחמים ולוחמות שיהיו בדמותך. שעות ספורות לפני אותו אירוע ארור שגזל את חייך, קיימנו דיון לבחירת מצטיינים ליום העצמאות במסגרתו נבחרת אתה על ידי כלל המפקדים פה אחד כמצטיין לקבלת דרגה במעמד המתוכנן, כהוקרה על עשייתך למען ביטחון המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר