יחזור לממשלה?

שרים בש"ס: 'חוק דרעי' יעבור בשבוע הבא, לא תהיה פשרה

לאחר ש'חוק דרעי 2' ירד מסדר היום של הכנסת, שרים במפלגה מבהירים: החוק ייעבור בשבוע הבא • בכיר במפלגה: דרעי יחזור לשולחן הממשלה • דיווח: דרעי שוקל לסגת מהחוק ולבקש הכרעה בשאלת הקלון • ברקע: התעקשות הסיעות החרדיות על פסקת התגברות ברוב של 61, מה שיימנע מו"מ עם האופוזיציה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי בכנסת, השבוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יממה לאחר שהקואליציה הפתיעה עם ההודעה שההצבעה על 'חוק דרעי 2' תרד מסדר היום, בש"ס מבהירים כי מדובר בדחייה של שבוע בלבד אך ההצבעה תתקיים בשבוע הבא וכי לא תהיה פשרה על החוק.

לדברי שניים משרי ש"ס: "דרעי יחזור לממשלה בקרוב, לא תהיה פשרה על הצעת החוק, מדוברת בסוג של דחיה טכנית. רצינו לאפשר לנשיא את הזמן שהוא ביקש, אבל ראינו שהאופוזיציה לא באמת מעוניינת במגעים. החוק יעבור בשבוע הבא ובתוך חודש תסתיים החקיקה, לא נתפשר על כך".

בכיר בש"ס הוסיף אמש בשיחה עם גורם מהאופוזיציה: "אם אתם רוצים לנהל משא ומתן על הרפרומה תדעו מלא יהיו פשרות בחוק דרעי".

יצוין כי חוק דרעי 2 קובע שסוגיית כהונת שרים בממשלה תוכרע על ידי הממשלה שהיא תקבע את התנאים הנדרשים. ובג"ץ לא יהיה מוסמך לקיים ביקורת שיפוטית על מינויים של שרים וזהותם, מכל עילה שהיא, למעט עניין תנאי הכשירות שקבע המכונן.

בשבוע שעבר הזהירה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, כי חוק דרעי עלול להיפסל בבג"צ שכן לדבריה הוא "עלול להיות בעל השלכות רחבות וקשות".

בחוות הדעת שלה כתבה היועצת המשפטית: "נראה כי גם במקרה זה מדובר בתיקון פרסונלי מובהק העומד ביסוד התיקון שבפנינו זהו ניסיון נוסף של שינוי הכללים כדי להכשיר את כהונת חבר הכנסת דרעי לשר בממשלה".

בתוך כך, באתר וואלה דווח כי דרעי שוקל בשיחות סגורות לוותר על הצעת החוק ולבקש לפנות יו"ר ועדת הבחירותב כדי שזה יכריע בסוגיית הקלון.

בתוך כך, כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני, יצאה אמש מהכנסת - בזעם, וסירב להצביע יחד עם הקואליציה.

גפני עזב את בניין הכנסת, והבהיר כי הוא אינו מעוניין להשתתף בהצבעות החשובות היום לקואליציה וזאת בשל כך, שהקואליציה הורידה מסדר היום את הצעת החוק לפסקת ההתגברות. לטענת גפני, הורדת החוק לא הייתה על דעתו והוא מעוניין שיגישו את החוק.

הזעם של גפני הוא אמיתי, וכי בשיחות סגורות, הוא הבהיר למקורביו, כי אם נתניהו חושב להתחכם ולנסות למרוח את ההעברת החוק של פסקת ההתגברות - לא תהיה לו קואליציה.

"אם לא תהיה פסקת התגברות ברוב של 61 מנדטים, אנחנו לא נהיה חלק מהקואליציה - והמשמעות של כך שהממשלה תיפול. אנחנו נבחרנו כדי למשול ואין שום סיבה שבעולם לא להעביר את החוק. נתניהו חושש, נתניהו מפחד? שיפתור את הבעיות, אנחנו רוצים להעביר את פסקת ההתגברות יהיה מה שיהיה".

הרקע לדרישה הנחרצת של גפני, הוא ככל הנראה הרצון להעביר את חוק הגיוס בעיקר ועוד חוקים נוספים מבלי שבית המשפט העליון יתערב בחוקים הללו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר