"אני לא מרגיש טוב והגעתי"

קורע לב: רה"י סיפר לילדי משפחת פאלי; "לי היה אח יחיד שנדרס בכוונה על ידי ערבי" | צפו

ראש הישיבה הישיש, הגיע אמש לסוכת האבלים בבית משפחת פלאי וחשף בפני הילדים סיפור מצמרר ולא מוכר | רה"י סיפר, כי אחיו היחיד נרצח על ידי נהג ערבי בסמוך לקבר רחל אמנו - בעודו בן שלוש | רה"י אמר לילדים: "אני לא כל כך מרגיש טוב, אבל הרגשתי שאני מוכרח לבוא ולספר לכם את הסיפור - שגם אני הייתי בזה" | צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, אמש אצל משפחת פאלי (צילום: ללא קרדיט)

ראש ישיבת רשב"י וחבר מועצת וותיק במועצת גדולי התורה, הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, הגיע אמש (רביעי) לנחם את משפחת פאלי באוהל האבלים בשכונת רמות בירושלים.

ראש הישיבה חשף בפני הילדים, באופן נדיר וחריג, סיפור לא ידוע מתולדות חייו, משנות ילדותו. והוא תיאר להם בהתרגשות רבה, כיצד אחיו היחיד, נרצח בידי ערבי בן עוולה, לנגד עיניו ובני משפחתו בעת שהלכו להתפלל על קבר רחל אמנו ע"ה.

"אני רוצה לספר לכם סיפור. וזה הסיפור זה איתי לבד. זה סיפור בערך מן הסתם קרוב לפני קרוב לתשעים שנה", פתח ראש הישיבה את המונולוג המרטיט שלו בפני הילדים הרכים.

"כשהייתי ילד, היה לי גם אח, היינו שני אחים, קראו לו נחום. לפני ראש השנה, אבא שלי ואמא שלי לקחו אותנו לקבר רחל, זה היה יומיים לפני ראש השנה. והיינו שם בקבר והתפללנו, ואחרי זה יצאנו מהקבר, היה שם מדרכה, וחיכינו שיבוא אוטו לקחת אותנו חזרה לירושלים, פתאום הגיע אוטו עם ערבי הוא לא נסע מהר, נסע לאט, וכשהגיע על יד המדרכה עשה סיבוב, ואח שלי הקטן הוא היה בן שלוש, אז הוא דרך אותו, והוא ברח, הערבי".

"אבא שלי לקח את הקטן על הידיים, היה מלא דם, והיה שם איזה מישהו שהיה לו אוטו קטן וההוא נתן לו להיכנס, עם כל הדם, אמא שלי רצתה גם להיכנס, לא היה מקום, והוא סגר את הדלת ונסע לבית לחם, שם אמרו שיש בית חולים, אז אמא שלי הלכה רגלי לבית לחם. אח שלי נפטר, ואנשים שעמדו שם גם כן ראו את המספר של האוטו, והם ראו איך שהוא בכוונה עשה סיבוב ודרס אותו"...

"היו שם גם אחיות שלי ושל אמא שלי", סיפר ראש הישיבה בקול קרוע, "אז הם לקחו אותי חזרה לירושלים. שבאנו לירושלים, ארך זמן עד שהגיע האוטו, אח שלי כבר שכב על הארץ עם נרות".

"אני זוכר שאבא שלי קנה שם, בשביל בית הכנסת, היה שם בית כנסת בבתי אונגרין בירושלים, זה סיפור קרוב למאה שנה, הוא קנה מין מנורה, חשמל, והוא כתב על זה השם של אחי, והוא כתב שהוא נהרג בידי פושעים. אני לא יודע מה שקרה, זה אני זוכר, שזה התפוצץ, אני לא יודע אם למחרת, התפוצץ החשמל".

"אני לא זוכר מי היה, אמר שבשבילו לא צריכים לעשות זיכרון - הוא קדוש, לא צריך שום זיכרונות" אמר ראש הישיבה לילדים שהקשיבו בקשב רב.

"מה אני אגיד לכם בשביל זה שאני מספר לכם, האחים שנהרגו על ידי הזדים, הם לא צריכים שום תיקונים הם הרי קדושי עליון. וכל ההורים כל המשפחה הסובלת יסורים, אני זוכר שאומרים בשם החזו"א, שיסורים זה התקרבות לקב"ה ועל ידי כך זוכים לתורה, ע"י יסורים. הקב"ה יעזור לכם שלא תדעו מעגמת נפש ומיסורים ותזכו מכל ההתקרבות לקב"ה על ידי יסורים תזכו לתורה ויראת שמים. והקב"ה יחזק אתכם".

ראש הישיבה לא שכח את האב שעדיין מורדם ומונשם בבית החולים ואמר: "והאבא הרב אברהם נח בן יהודית שה' ישלח לו רפואה שלה מן השמים לרמ"ח איבריו ושס"ה גידיו ושיזכה שיוכל עוד להגיד בשורות טובות, ויזכה להרבה נחת ממכם וכל המשפחה תבנה בס"ד".

"זכיתם להיות מקום שקדושי עליון היו, אני לא כל כך מרגיש טוב אבל הרגשתי שאני מוכרח לבוא ובפרט לספר לכם את הסיפור שגם אני הייתי בזה".

לאחר מכן פנה ראש הישיבה באופן מיוחד, אל עזרת הנשים שם מסר דברי תנחומין לאם המשפחה, ואמר לה שהיא זכתה להיות אכסניה לקדושי עליון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר