תעזוב את האיחוד?

באירופה תובעים את פולין על ההפיכה המשפטית במדינה

האיחוד האירופי תובע את המדינה החברה בארגון פולין, זאת בשל השינויים שעשתה במערכת המשפט | חשש: פולין תעזוב את האיחוד האירופי (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ראש ממשלת פולין (צילום: שאטרסטוק)

האיחוד האירופי החליט לתבוע את פולין - מדינה החברה באיחוד מאז שנת 2004. ההחלטה לתבוע את פולין מגיעה אחרי פסיקות 'לא חוקתיות' בעיני האיחוד של בית המשפט הפולני.

כידוע, מדינות החברות באיחוד כפופות להגבלות ותנאים שונים תחת האיחוד האירופי, אך בפולין טענו כי לאיחוד האירופי אין סמכות להתערב בפסיקת בית המשפט של פולין.

יצויין כי המעמד של פולין שונה בתכלית ממדינות שאינן חברות באיחוד כמו ישראל - דבר שנותן כח רב יותר לאיחוד על פולין.

בשל העובדה שפולין כפופה על פי תנאי האיחוד להחלטות בית הדין האירופי, ואף חתמה על כך כשהגישה את מועמדותה לאיחוד - הדבר מאפשר לאיחוד לנקוט בצעדים נגד וורשה.

לצד זאת, באיחוד האירופי חוששים כי בפולין יעדיפו לעזוב את האיחוד האירופי ולעשות פוליזקט, כמו הברקזיט הבריטי שבוצע לפני מספר שנים וערער את מעמד האיחוד.

נשיא פולין בקמפיין הבחירות האחרון (שאטרסטוק)

באיחוד האירופי מסרו כי "מטרתה של נציבות האיחוד האירופי היא להבטיח שזכויות האזרחים בפולין נשמרות, ושהם יכולים ליהנות מהזכויות של אזרחי האיחוד האירופי באותו אופן כמו כל יתר אזרחי המדינות האחרות."

עוד ציינו והוסיפו בנציבות האיחוד האירופי כי "ראשוניות חוקי האיחוד מבטיחה יישום של חוקיו בכל רחבי הגוש".

בעוד מספר חודשים םולין תכנס למערכת בחירות וממשלת הימין שנתפסת לעיתים כקיצונית ופופוליסטית תנסה להבחר מחדש, ולכן, מקווה להשיג כספים מהאיחוד לפני הבחירות.

האיחוד אמור להעביר לפולין 35 מיליארדי אירו כפיצויים על מדיניות הקורונה, אך בשל הצעדים שנוקטת פולין, באיחוד מעכבים את העברת הכספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר