יפרוש מהזירה הפוליטית?

ברקע המו"מ על הרפורמה המשפטית: עסקת הטיעון של נתניהו שוב על הפרק

במסגרת הדיונים לפשרה בנוגע לרפורמה המשפטית המקודמת על ידי הממשלה, שוב עלה האפשרות לעסקת טיעון עם נתניהו, כפי שהוצע בעבר, במסגרתו ראש הממשלה יפרוש לחלוטין מהפוליטיקה בתמורה לסיום משפטו, והודאה של נתניהו רק בהפרת אמונים (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ברקע הניסיונות להידברות על הרפורמה המשפטית המקודמת על ידי הממשלה והקואליציה, העלו שוב את האפשרות לעסקת טיעון עם נתניהו, לפי המתווה שקידם בעבר אהרן ברק.

אנה ברסקי מדווחת הבוקר (שישי) בעיתון מעריב כי שיחות לא רשמיות מתנהלות בין מקורבים לראש הממשלה לבין "נציגי החוגים המתנגדים למהפכה", כלשון הידיעה.

ההבנה היא כי נתניהו הוא היחיד שמסוגל להוביל לפשרה, אך הוא מנוע מעיסוק בנושא בשל הוראת היועמש"ית גלי בהרב-מיארה, שאף סירבה לפניית הנשיא הרצוג בנידון.

ההצעה הייתה לנסות ליצור לחץ על היועמ"שית לאפשר לנתניהו לעסוק ברפורמה ובכך לנסות לסיים את המשבר. לפי המקורות המעורים בנושא, הגורמים בסביבת בהרב מיארה סברו כי הפנייה להתיר לנתניהו להתבטא בנוגע למתווה הנשיא היא מלכודת, וכי במקרה שתשיב בחיוב, אישורה ייתפס כהחלטה מגמתית בעלת אופי פוליטי מובהק.

לקראת סיום הקדנציה של היועץ המשפטי לשעבר אביחי מנדלבליט, היו מגעים מתקדמים להגיע לעסקת טיעון, שבמסגרתה יודה נתניהו בהפרת אמונים ויסכים לסיים את הקריירה הפוליטית שלו. נתניהו הכחיש אז את הפרסומים ובסופו של דבר אכן לא הייתה עסקה - שכעת, על פי הדיווח, חוזרת לשולחן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר