"הלוחמים ממורמרים"

ביקורת במשטרה על בן גביר: "אין שני מפקדים לאותו כוח"

בכירים מאשימים את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בכך שפועל להעברת האחריות על מג"ב יו"ש לתחומו - בניגוד לעמדתם • בן גביר: "החלטה מקצועית" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בכירים מאשימים את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בכך שפועל להעברת האחריות על מג"ב יו"ש לתחומו. זאת, ללא תיאום עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי ומפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, וכשעמדתה המקצועית של המשטרה היא לדחות את ההחלטה - כך מדווח היום (שישי) איציק סבן, ב'ישראל היום'.

לפי תוכניתו של השר, מג"ב יו"ש יועבר בשלב הראשון מצה"ל למשטרה, ובהמשך יצטרף למשמר הלאומי שעתיד לקום. מקורבים טוענים כי ההחלטה היתה ידועה וכי בן גביר דן עם בכירי המשטרה בפרטים, אך אצל חלק מהפיקוד הבכיר בארגון צעדיו של השר מתפרשים כחד־צדדיים.

קצין משטרה בכיר אמר ל"ישראל היום" כי עמדתו של השר שונה בתכלית מעמדתה המקצועית של המשטרה, וכי לא התבצע דיון מעמיק עם אף גורם רלוונטי. "נגמרה הממלכתיות", אמר הקצין, "וגם נגמרו המעצורים. בטווח הארוך, המשטרה ובן גביר יפסידו. בקרב הלוחמים יש רוחות של התמרמרות".

בכירי המשטרה חלוקים עם השר בן גביר בסוגיית מג"ב יו"ש. הסיבה המרכזית לכך היא שצה"ל הוא הריבון בשטחי יהודה ושומרון. "לא יהיו שני מפקדים לאותו הכוח", אמר בכיר במשטרה. "מדובר בכוח משטרתי כמו־צבאי, כולל מסתערבים שמכירים היטב את השטח".

לאחרונה הזהיר קצין בכיר כי אם מג"ב יו"ש ייצא מצה"ל - המשטרה תספוג פגיעה אנושה, לאור העובדה שאת עוצמתו מקבל מג"ב מחיילי החובה. "זה הופך את החיל לצעיר, מהיר, קרבי ומקצועי. מדובר בהון אנושי איכותי, שאם יופקע מצה"ל - בניין הכוח יקרוס".

מלשכתו של בן גביר נמסר: "השר נפגש עם מפכ"ל המשטרה ועם מפקד מג"ב, והתייעץ איתם ארוכות. בפגישתו האחרונה עם מפקד מג"ב, פרס האחרון בפני השר את השקפת עולמו המקצועית. ההחלטה להעביר את מג"ב יו"ש היא מקצועית, ונועדה לצורך הקמת המשמר הלאומי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר