ירושלים ומסורת

עולים לקברי צדיקים בהר הזיתים? פרוש מבטיח לכם מימון

משרד ירושלים ומסורת ישראל יממן את העלייה לקברי צדיקים בהר הזיתים • התקציב ייועד להשתתפות בהוצאות לקהילות שיבקשו לקיים מעמדים בימי היארצייט של גדולי ישראל ומנהיגיו, מכל העדות והחוגים, הקבורים בהר הזיתים (חרדים)

(צילום: Jamal Awad/Flash90)

משרד ירושלים ומסורת ישראל, בראשות השר מאיר פרוש, יוצא בפרויקט ראשון מסוגו להגברת העלייה לקברי צדיקים בהר הזיתים.

במסגרת הפריוקט, שמטרתו להגדיל את מספר המבקרים בבית הקברות בהר הזיתים בירושלים, לחזק את הזיקה להר ולגדולי ישראל הקבורים בו, יממן המשרד מעמדי הילולא ועלייה לציון בהר.

התקציב ייועד להשתתפות בהוצאות האירוע, כולל עלות האוטובוסים, אבטחה, הגברה, תאורה וכיו"ב, לקהילות שיבקשו לקיים מעמדים בימי היארצייט של גדולי ישראל ומנהיגיו, מכל העדות והחוגים, הקבורים בהר הזיתים.

מעמדי ההילולא השונים שנערכו עד היום בהר הזיתים התקיימו ללא ארגון רשמי, כשהציבור נאלץ לשלם על העלייה בהיעדר תחבורה ציבורית למקום, ומתנדבים שונים ללא רישיון הציבו במקום תאורה מאולתרת ולעיתים לא בטוחה.

במסגרת הפרויקט יחויבו המארגנים להסדיר את האירוע בהתאם לדרישות החוק והבטיחות, להסדיר במקום תאורה איכותית בשטח הכינוס, להביא אבטחה מאושרת למעמד, שיבטיח גם את ביטחון העולים להר.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "המצב הביטחוני בשנים האחרונות באזור הר הזיתים יוצר קושי לקהילות וחסידויות לקיים את העלייה לציוני רבותיהם ז"ל כנהוג מדורי דורות. הגיעו הדברים עד כדי ביטול כמה מעמדי הילולא בשנים האחרונות, בהיעדר מארגן ותקציב".

"בייסוד הפרויקט החדש במסגרת משרדנו, על ידי החברה לפיתוח מזרח ירושלים, נוכל לחזק ולעודד את המעמדים היהודיים המסורתיים בהר הזיתים, מול מקום המקדש, למען הגברת הנוכחות היהודית במקום ושמירת קדושתו וצביונו".

"אני מזמין את קהילות ישראל, מכל העדות והחוגים, להיענות ליוזמה ולארגן מעמדי הילולא לגדולי ישראל זיע"א הטמונים בהר הזיתים, בכדי להביא את הציבור מירושלים ומחוצה לה למקום שמהווה מאבני הייסוד של ההיסטוריה היהודית בירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר