המכתב המלא

הגר"י זילברשטיין למשפחת פאלי: כך התעודד האדמו"ר

הפוסק הגאון רבי יצחק זילברשטיין, שיגר מכתב ניחום אבלים למשפחה שאיבדה את בניה בפיגוע הנוראי וסיפר על דברי התורה של האדמו"ר מבעלזא אחרי ששרד את השואה האיומה (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: בעריש פילמר)

הפוסק הגאון בי יצחק זילברשטיין, שיגר מכתב תנחומים לבני משפחת פאלי, שאיבדה את בניה בפיגוע הנוראי, ועודד אותם.

'כיכר השבת' עם נוסח המכתב המלא:

בידוע שהאדמו"ר הקדוש מהר"א מבעלזא זצוק"ל ברח מגאליציא בתחילת השואה, והתגלגל בדרכים ארבע שנים, והגיע לארץ ישראל בט' שבט תש"ד, לאחר שאיבד את כל משפחתו שמנו בשבעים נפש. וכן ידע שרוב חסידיו נרצחו בידי הנאצים ימש"ו על קידוש השם.

השבת הראשונה שהיה בארץ ישראל, היה שבת פרשת בשלח - שבת שירה, וערך את שולחנו בחיפה. ובליל שבת פתח בדברי תורה על הפסוק 'אז ישיר משה ובני ישראל', ופירש רש"י ז"ל שלכן כתוב 'ישיר' בלשון עתיד, מכאן רמז לתחיית המתים מן התורה.

ושאל, מדוע דווקא בפסוק זה רמזה התורה את תחיית המתים? ותירץ, משום שכמה פסוקים קודם כתב רש"י על הפסוק וחמושים עלו בני ישראל מארץ מצרים. חמושים, אחד מחמשה יצאו, וארבע חלקים מתו בשלשת ימי אפילה. וא"כ לאחר קריעת ים סוף שהיו ישראל צריכים לומר שירה, ושירה אפשר לומר רק בשמחה. וחשבו לעצמם בני ישראל איך אנו יכולים לומר שירה. ועוד בשמחה. הרי רק אחד מחמשה חלקים נגאלו ויצאו ממצרים, וארבעה חלקים נשארו קבורים במצרים, ומסתמא לכל אחד היו הרבה בני משפחה שמתו בשלושת ימי אפילה.

מה עשו בני ישראל, הזכירו לעצמם שעוד מעט יהיה תחיית המתים. ויזכו שוב להתאחד עם בני משפחתם, ואז יאמרו השירה בשלימות, וממילא כבר כעת נכנסה השמחה בליבם, וכבר יכלו אז לומר שירה בשמחה.

וכך נאמר אנו, לאחר האסון הנורא שנהרגו על קידוש השם אחיכם הילדים הקדושים אשר מנחם ויעקב ישראל הי"ד, והצער והיגון הוא גדול, אך צריך להזכיר לעצמנו שעוד מעט בקרוב ממש יהיה תחיית המתים, ותזכו להתאחד עמם שוב במהרה בביאת משיח צדקנו, ובבניין בית מקדשינו, במהרה בימינו אמן.

והשי"ת ישלח רפואה שלימה מן השמים לאביכם הרב הגאון רבי אברהם נח בן יהודית שליט"א, והמקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים, ולא ישמע עוד שוד ושבר בגבולכם כל הימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר