תיעוד מרגש | צפו

בחור הישיבה שנפצע בפיגוע ושוחרר: בירך 'הגומל' בזירת הפיגוע וניחם את משפחת פאלי

אלחנן פרדו, תלמיד ישיבת בית מדרש גבוה, נפצע בפיגוע ברמות והיה מאושפז במצב לא פשוט בבית החולים, ביום שישי הוא שוחרר, וכשהוא על אלונקה באמבולנס, הוא הגיע לזירת הפיגוע, בירך 'הגומל' - ולאחר מכן, הגיע לנחם את משפחת פאלי | צפו בתיעוד מרגש (חדשות חרדים)

איצלה כץ | כיכר השבת |
אלחנן פרדו, בזירת הפיגוע ובבית משפחת פאלי (צילום: איחוד הצלה)

שבוע בדיוק אחרי שנפצעו בפיגוע הדריסה בשכונת רמות בירושלים, תלמידי הישיבה - אלחנן פרדו מאלעד וברוך עמדי מיפו שוחררו מהמרכז הרפואי שערי צדק לביתם במצב טוב. אלחנן, הגיע לזירת הפיגוע וכן הגיע לנחם את משפחת פאלי בשכונת רמות.

ב'שערי צדק' עדכנו לאחר שחרור שני בחורי הישיבה מישיבת בית מדרש גבוה בירושלים, כי השניים צפויים לחזור להמשך טיפולים ומעקב רפואי.

כזכור, פרדו ועמדי הגיעו במצב בינוני עם פגיעות שונות בגפיים ולאחר טיפול בשבוע האחרון שוחררו במצב טוב. משפחות הפצועים הודו נרגשות לצוותי שערי צדק ממחלקות הטראומה והכירורגיה על הטיפול המסור והמקצועי שהביא לשיפור מהיר במצבם; "זה היה גם טיפול מקצועי ומסור וגם עם השירות והיחס הטוב ביותר שיכול להיות. אין לנו מילים להודות. לא נתקלנו מעולם ביחס כה אנושי וכה רגיש וחם מכל אנשי הצוות ומכל המטפלים במשך כל השבוע", אמרו.

כאמור אלחנן פרדו, ביקש ממתנדבי איחוד הצלה שייקחו אותו באמבולנס מיוחד לזירת הפיגוע כדי לברך ברכת הגומל עם עשרה אנשים בשם ובמלכות.
ברכת הגומל בזירת הפיגוע
לאחר ברכת הגומל המרגשת שעשה במקום, הגיע פרדו לבית משפחת פאלי - ששני הבנים שלהן - אושי ויעקב נרצחו בפיגוע הנורא.

הביקור בבית משפחת פאלי

המתנדב שליווה את אלחנן אמר לבני משפחת פאלי בפתח ביקורו: "המשפט שהכי נגע ללבי זה ששאלתי מה קרה לו (לאב משפחת פאלי. א"כ) והוא אמר לי "תדאג לילדים שלי". אז הבנתי שהוא האבא של הילדים. למעשה חשבתי ששני הבחורים שנפגעו הם הילדים הנוספים. אחר כך הבנתי שהם הקטנים".

אבא של אלחנן, יהודה, (הבחור מישיבת פינקל. א"כ) הוא גם מתנדב באיחוד הצלה. הוא גר באלעד.

הניחום בבית משפחת פאלי

אחד מהנוכחים במקום סיפר למשפחה: "אבי הוא נהג האמבולנס הראשון שהגיע. אלחנן הגיע עם אמבולנס של איחוד הצלה. הוא היה הפצוע עם הכי הרבה דם. גם ברגליים וגם בראש. אז אותו העלינו ראשון לאמבולנס. הוא למעשה פונה ראשון לבית החולים. אחרי זה, לצערינו פונה הבחור השני. האברך שנהרג. הוא הפצוע השני שפונה. אחרי זה פינו את כולם מהזירה".

"גם המתנדב חזי שנמצא כאן היה בזירה. הוא פינה את החבר של אלחנן, ברוך, שנפגע. הם היו בדרך לתחנה. הוא (ברוך. א"כ) השתחרר הביתה".

אלחנן: "כן, היה לו שברים ונקרעו לו שני גידים ביד".

מתנדב: "כן. אבל הוא ברוך השם במצב טוב והשתחרר אתמול הביתה. אלחנן השתחרר לשבת ואנחנו מקווים שהוא לא יצטרך לחזור לבית חולים והוא ישוב לאיתנו מהר".

"הקושי הגדול שלנו היה עם אושי הי"ד. נלחמנו במשך שעות על החיים שלו. גם נשיא איחוד הצלה אלי ביר שבדרך כלל כמעט לא נמצא בארץ , הוא נחת בארץ לפני הפיגוע. הוא הגיע לזירה לעזור לנו לטפל. וגם למשפחות ואחר כך עם חוסן וההלוויות. גם אלי פולק המנכ"ל היה ועזר לנו. אנחנו מקווים שתהיה רפואה שלימה לכולם וגם לאבא תהיה רפואה שלימה וישוב לאיתנו ולחזור הביתה בריא ושלם".

נוכח במקום: "אני חייב לציין זוג מתנדבים של איחוד הצלה שהגיעו לזירה. הם התחתנו יומיים קודם. וידבסקי. דב ובתיה. הם היו בדרך לשבת שבע ברכות של עצמם במצפה יריחו. הם גם מתנדבים בחוסן שזאת עזרה נפשית. הם טיפלו בכולם. גם בצביקי. הם הגיעו למצפה יריחו למנחה".

האמא: "אכן. הם עטפו אותנו".

הדוד הג"ר יצחק וינברג (ר"מ בישיבת חמד. א"כ) "אנחנו רוצים באמת להודות לאיחוד הצלה בשם המשפחה. הגענו לשערי צדק לפני שבת. פשוט לא ייאמן העזרה שקיבלנו וההכוונה. כל האירוע. כל הלוגיסטיקה. כל החום והתמיכה".

האמא: "לאורך כל האירוע עטפו אותנו. הרגשנו שממש עוטפים אותנו שרוצים לעזור לנו".

אלי פולק: "קודם כל אני רוצה להגיד שזה ממש לא פשוט להגיע למשפחה שאיבדו שני ילדים ומתפללים לרפואתו של האבא. אבל בתור איחוד הצלה אנחנו עושים כל מה שאפשר לעזור גם מבחינה גופנית וגם מבחינה נפשית וגם כל מה שצריך לעזור. איחוד הצלה זה משפחה. הנה הוא גר בהר שמואל ואבא של אלחנן הגיע מאלעד. יש לנו 6,500 מתנדבים בארץ. כולם משפחה אחת. היה כאן באמצע האירוע לידה של תינוק. אריה שוסק הפראמדיק שלנו נסע מהפיגוע ללידה, שני רחובות מכאן. מסע להביא חיים".

"בשם איחוד הצלה אנחנו מאחלים לכם שהמקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים. הארגון לקח את זה קשה מאוד. רפואה שלימה לאבא. אברהם נח בן יהודית".

הדוד הרב וינברג: "שיהיה לאלחנן רפואה שלימה. שיזכה לרקוד בחתונה שלו".

אלי פולק: "כולנו בעזרת השם נרקוד בחתונה שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר