הראשונים בקדנציית מלכיאלי

פרסום ראשון: החל תהליך לבחירת ארבעה רבני ערים

השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי, משלים בימים אלו הקמתם של הגופים הבוחרים לבחירות רבני ערים בגן יבנה, חצור, קריית ארבע ובית אל • כל הפרטים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר מלכיאלי במעונו של הראש"ל (צילום: ללא קרדיט)

ארבעה מינויים של רבני ערים יוצאים לדרך: בימים האחרונים השלים השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי, את הקמתם של הגופים הבוחרים לבחירות לרבני ערים בארבע ערים: גן יבנה, חצור, קריית ארבע ובית אל.

בארבע הערים הללו לא מונו כבר מספר שנים רבנים, במקומם של הרבנים הקודמים שפרשו או שנפטרו. עם השלמתם הסופית של הקמת הגופים הבוחרים יצא לדרך המהלך לבחירת הרבנים בערים הללו.

ל'כיכר השבת' נודע כי בש"ס הצליחו להגיע להבנות עם 'הציונות הדתית', באשר לחלוקת המינויים בין המגזרים. כך בערים יבנה וחצור ימונו רבנים ספרדים ובקרית ארבע ובית אל ימונו רבנים מהציונות הדתית.

בתוך כך, בשבועות האחרונים, הצליח מלכיאלי יחד עם מנכ"ל משרדו, יהודה אבידן, להביא למינויים של שניים עשר יושבי ראש של מועצות דתיות בכל רחבי הארץ.

בלא מעט מקומות, היו"רים שנבחרו, החליפו את היו"ר הממונים שמינה השר לשעבר מתן כהנא. כזכור, בש"ס הבטיחו במהלך מערכת הבחירות, כי לאחר הקמת הממשלה החדשה, יפעלו למחיקת מורשתו של השר לשעבר מתן כהנא.

כבר ביומו הראשון בתפקיד, השר לשירותי דת הקפיא את הרפורמה בכשרות שהוביל כהנא. הרפורמה כזכור נעשתה בניגוד גמור לדעתם של הרבנים הראשים שלטענתם היא מהווה פגיעה בכוחה של הרבנות הראשית. את החתימה על הקפאת הרפורמה חתם מלכיאלי במעונו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר