צלם 'כיכר' במקום

השביתה הערבית במזרח ירושלים; עימותים בין צעירים למבוגרים

הפרות הסדר והשביתה במספר שכונות במזרח ירושלים - נמשכות, למרות רצונם של חלק מהמבוגרים לצאת ולעבוד | צלם 'כיכר השבת', הגיע ל'עיסאוויה' ותיעד את ההתפרעויות | צפו (חדשות בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ההתפרעויות היום בעיסוואיה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לפנות בוקר (ראשון) החלו הפרות סדר וחסימות צירי תנועה באמצעות צמיגים, בזנטים פחי זבל וחפצים נוספים בתוך וביציאה ממספר שכונות במזרח ירושלים, בהם: מ.פ שועאפט, עיסאוויה, ג'בל מוכבר וסילואן. וישנו חשש מעימותים במהלך היום במזרח ירושלים.

מאז שעות הבוקר צעירים מתפרעים בשכונת עיסאוויה במזרח ירושלים - השכונה ממנה יצא המחבל שביצע את הפיגוע בשכונת רמות בירושלים לפני יותר משבוע.

במקום נראו מחבלים עם סכינים ביד מיידים אבנים על ניידת משטרה עם שוטרים בפנים.

הצעירים חוסמים את הכניסות לשכונות, כדי למנוע מתושבים לצאת ולעבוד. לטענת הפלסטינים, זה בעקבות המבצע שהכריז בן גביר במזרח ירושלים להריסת בתים ובידוק קפדני, המתפרעים מציתים צמיגים פחים ועוד, החנויות בשכונה סגורות חלקן כאות הזדהות עם ה'מרי אזרחי' כלשונם, וחלקם בגלל החשש המתפרעים.

תושב השכונה ששוחח עם 'כיכר השבת', סיפר הבוקר: "מספר רב של תושבים בשכונה רוצים לצאת, לעבוד ולנהל שגרת חיים הבוקר, אבל המתפרעים הצעירים מונעים זאת, כוחות מג"ב פועלים במספר מוקדים עושים שימוש באמצעים לפיזור הפגנות".

במשטרה אומרים כי "החסימות בוצעו על ידי מפרי סדר המנסים לשבש את שגרת החיים באותן שכונות, זאת כדי למנוע ולהפריע לציבור לצאת לעבודה ולשגרת יומו ולכפות עליהם שביתה".

בהנחיית מפקד מחוז ירושלים, כוחות משטרה של מחוז ירושלים פעלו עם צוותי הרשות המקומית לפתיחת החסימות ולטיפול והדיפת מפרי הסדר.

בתוך כך, טופלה על-ידי המשטרה הבוקר באחת השכונות במזרח העיר קטטה בין אותם מפרי סדר לבין תושבים שרצו לצאת לעבודה ולנוע באותם צירים שנפתחו לתנועה על-ידי כוחות המשטרה וצוותי העירייה.

מהמשטרה נמסר כי "המשטרה תמשיך לפעול לקיום מרקם חיים תקין במזרח ירושלים לצד שמירת הביטחון והסדר ואכיפת החוק עם יתר הרשויות. לא נאפשר לפורעי חוק ומפרי סדר לפגוע בשלום הציבור ובשגרת חייו ולייצר ענישה קולקטיבית לעשרות אלפי אנשים בגלל מחאתו האלימה. כל ניסיון לפגוע באזרחים או בשוטרים יטופל בהתאם ובכל הכלים שברשותנו. נמשיך לפעול לשמירה על שלום הציבור ובטחונו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר