הסערה, התלונה והתגובה

האם ערוץ 12 לא כיבדו את הח"כ שביקש לא להתראיין בשבת?

ח"כ רוטמן שנמצא לאחרונה בעין הסערה, הדגיש בפני צוות הצילום של 'חדשות 12', כי אינו מעוניין ששיחה עמו תתפרסם בשבת ותגרום לחילול שבת המוני, אך הערוץ בחר לפרסם חלק מהריאיון | הערוץ בתגובה ל'כיכר': "רוטמן התראיין בעבר לאולפן שישי. הריאיון תואם מבעוד מועד מול הדוברת האישית שלו ולצערנו בחר לבטל אותו מול המצלמות" | כל הפרטים (חדשות ברנז'ה)

איצלה כץ | כיכר השבת |
"לא יחשדו בי". שמחה רוטמן (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

חוסר הבנה או נקמה? צוות חדשות 12 התחיל לקיים ראיון עם יו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) ונאלץ לסיימו עוד בטרם נשאל חבר הכנסת ולו שאלה אחת. הסיבה - הראיון תוכנן להיות משודר בשבת תוך הדרה של ציבור שומרי השבת בישראל, מה גם שלפי פוסקיהלכה רבים יש איסור של ממש להצטלם לתוכנית המשודרת בשבת גם אם צולמה ביום חול.

מגיש התוכנית, יגאל מוסקו, ציין בתחילת התוכנית כי "היו לו דווקא הרבה שאלות לשאול את רוטמן" אך אז הראה מוסקו לצופים כיצד קוטע רוטמן את הראיון עוד בחיתוליו: "סליחה, פתאום נופל לי האסימון" אומר רוטמן למוסקו. "זה ישודר בשבת?".

המראיין מאשר לו כי אכן "זה ישודר בליל שבת". רוטמן מזדעזע: "אני בכלל לא ידעתי על זה. סליחה על ה...". מוסקו מנסה לשדלו להמשיך את הראיון: "צולם ביום חול" (כוונתו לטקסט המודבק לתכניות המשודרות בשבת בהם מופיעים / מצולמים שומרי שבת. א"כ).

רוטמן לא משתכנע. "לא. לא. אני לא מצטלם לדברים שמשודרים בשבת. זה לא משהו חדש". מוסקו, לא מתייאש וממשיך לנסות ולשדל את רוטמן לבגוד בערכיו: "אף אחד לא יחשוד בך ש... (הצטלמת בשבת)". רוטמן מסביר לו: "זה לא קשור. אני יודע שאף אחד לא יחשוד בי שהצטלמתי בשבת".

מוסקו (מאוכזב): "טוב חבל". רוטמן מתנצל ונוטש את הראיון. למרבה התמיהה, במקום לכבד את חבר הכנסת על עמידתו האיתנה על עקרונותיו הדתיים ולכבדם, בחר הערוץ המתיימר "להכיל ולכבד כל אדם באשר הוא" לשדר את הסצנה החסרה כל ערך חדשותי דווקא בליל שבת.

ח"כ רוטמן הצטלם בעבר בלי כל הסתייגות לכתבות "אולפן שישי" המשודרת בערב שבת.


מ'חדשות 12', נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': " ח"כ רוטמן הצטלם בעבר בלי כל הסתייגות לכתבות "אולפן שישי" המשודרת בערב שבת. גם הפעם הריאיון תואם מבעוד מועד מול הדוברת האישית שלו ולצערנו בחר לבטל אותו מול המצלמות. יש לציין כי במהלך כל שלושת הימים שבהם ניהל - מול מצלמות "אולפן שישי" - את דיוני הוועדה ידע רוטמן וידעה הדוברת שלו כי מדובר על כתבה המיועדת לשידור בערב שבת. בחרנו להציג את ראשית הריאיון על מנת להסביר לצופינו שבהחלט נעשה מאמץ לקבל את תגובתו ועמדותיו ולהציג בשקיפות את הסיבה שדברים אלה נפקדים מהכתבה. לא הייתה כל כוונה לפגוע ברגשותיו ואנו מצרים על כך באם נפגע".

מטעמם של חבר הכנסת לא נמסרה כל תגובה.

"הערוץ עבר על הכללים"

בתוך כך, ארגון 'בצלמו' הגיש תלונה כנגד ערוץ החדשות N12: "יגאל מוסקו עבר על הכללים בשידור הראיון עם רוטמן שאוסרים פגיעה ברגשות שומרי שבת. כללי הרשות השנייה קובעים שחובה לקבל הסכמה של שומרי שבת לפני שידור התבקש אדם להופיע בתכנית בתפקיד ראשי או משמעותי והוא התנה מראש ובכתב את הסכמתו בכך שהתכנית לא תשודר בשבת, לא ישדר בעל הזיכיון את התכנית בשבת".

שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו' הוסיף במכתב התלונה: "הדבר איננו רק פגיעה ברגשותיו של רוטמן או ציבור בוחריו אלא של מאות אלפים שומרי שבת שמרגישים נבגדים בשידור קטע כזה. אודה אם כן לפתיחת הליך הפרה מידי והטלת קנס כספי עצום".

גם התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית הודיעה כי בכוונתה להגיש תלונה לרשות השניה: "בחירתה של חברת החדשות לשדר ריאיון עם אדם דתי שביקש מראש לא לעשות זאת מבטאת חוסר כבוד אנושי ברמה הבסיסית ביותר, מנוגדת לכללי הרשות השנייה ובכוונתנו להגיש תלונה בנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר