דיווח דרמטי

איראן על סף יכולת פיתוח פצצת גרעין; זה מה שגילו הפקחים

תראו מופתעים: שני דיפלומטים בכירים מסרו לסוכנות הידיעות הבינלאומית כי באיראן אותר אורניום מועשר ברמה הכי גבוהה שאותרה אי פעם (ביטחון)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

הסוכנות לאנרגיה אטומית, הפועלת מטעם האו"ם, גילתה בשבוע שעבר כי איראן העשירה אורניות לשיעור של 84%. מדובר בשישה אחוזים בלבד מהשיעור הנדרש לפיתוח נשק גרעיני. כך דווח הערב (ראשון) ברשת "בלומברג".

הדיווח נמסר מפי שני דיפלומטים בכירים, ולדבריהם הדבר מהווה הוכחה לכך כי בשונה ממה שאיראן טענה - אין מדובר בהעשרת אורניום לצורך פצצה בלבד.

מדובר ברמה הגבוהה ביותר של אורניום מועשר שהתגלה אי פעם באיראן, הדוהרת לנשק גרעיני. בסוכנות לאנרגיה אטומית בודקים את הדברים.

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב להתחמשות איראן. בנאומו בועידת הנשיאים בירושלים, אמר: "המשימה הראשונה שלי והחשובה ביותר היא לעצור את איראן מלהשיג נשק גרעיני שמאיים על העולם כולו".

לדברי נתניהו, "יש הבנה בינלאומית רחבה שחייבים למנוע זאת. ישראל תעשה כל מה שנדרש ממנה כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני. זו הסיבה העיקרית לחזרתי".

חבר הכנסת גדעון סער מהאופוזיציה הגיב לדיווח על רמת האורניום הגבוהה שנמצאה באיראן ותקף את הממשלה והעומד בראשה: "גם את המאבק בהתגרענות איראן זנח נתניהו לטובת ההרפתקה המופקרת של המהפכה המשטרית. ברגעים מכריעים במקום לאחד את העם הוא קורע אותו ופוגע בבטחון הלאומי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר