"גבלס והיטלר היו גאים"

עם תמונות הילדים פאלי - שגריר ישראל באו"ם עמד לדקת דומיה ותקף את ה'רשות'

במהלך הדיון המיוחד על המזרח התיכון במועצת הביטחון של האו"ם, נאם השגריר הישראלי באו"ם גלעד ארדן ונעמד לדקת דומיה לזכר הנרצחים בפיגועים האחרונים. האו"ם פרסם הצהרה כנגד הכשרת היישובים ביו"ש. בישראל מחו: "האמריקאים לא היו צריכים להצטרף להצהרה" (מדיני)

איצלה כץ | כיכר השבת |
"שילמו את מחיר ההסתה של הרשות" (צילום: דוברות המשלחת הישראלית לאו"ם)

מועצת הביטחון של האו"ם קיימה היום (שני) דיון מיוחד שהוקדש למזרח התיכון. בסיומו של הדיון, פרסמה מועצת הביטחון הצהרה השוללת את זכותה של ישראל לבנות ולהכשיר יישובים ביו"ש. כזכור, בתגובה לפיגוע בנווה יעקב, אישרה הממשלה את הכשרתם של עשרה יישובים חדשים ביו"ש. ארצות הברית הצטרפה להצהרה.

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן נאם בפני חברי מועצת הביטחון של האו"ם והאשים את הרשות הפלסטינית בחוסר גינוי ואף הסתה שהובילה לפיגועים האחרונים בהם קיפחו את חייהם 11 בני אדם רק בשל היותם יהודים.

"איפה הייתה ה״דאגה״ וה״חרדה״ שלכם כשפלשתינים חגגו את מותם של יהודים חפים מפשע בפיגועים רצחניים?!" פתח ארדן את נאומו. "במהלך השבועות האחרונים מדינת ישראל אבלה על מותם של 11 קורבנות טרור ועשרות פצועים. אך למרבה התדהמה, איננו כאן היום כדי לגנות את מעשי הטרור הפלשתיניים שהביאו לאובדן חיים זה".

"הישיבה הזו נועדה פעם נוספת - רק לגנות את ישראל. הפעם בגין מתן היתרי בנייה במולדתנו ובארץ אבותינו - שמעוררים אצלכם סערה בינלאומית, בעוד שילדים יהודים מתים אינם גורמים לכם לעשות שום דבר. זוהי חרפה!" הוסיף ארדן לתקוף.

״אתם מתעלמים מכל ההפרות של הפלשתינים, האם אינכם מודעים להיקף העצום של בנייה בלתי חוקית של הפלשתינים בשטחי סי? מדוע לא גיניתם זאת מעולם? אבו מאזן אפילו לא גינה את מעשי הרצח והטרור ובעוד הפלשתינים מחלקים ממתקים להמונים שחגגו את רצח אזרחנו, בכירי הפת״ח התייחסו לפיגוע בבית הכנסת כמעשה גבורה. ולכל זה מועצת הביטחון לא מוצאת לנכון להתייחס ולגנות. חרפה!" תקף ארדן בחריפות.

ארדן המשיך להאשים את ה'רשות' בנאציזם: ״לא במקרה, חאג׳ אמין אל חוסייני וההנהגה הפלשתינית אז, היו בני ברית קרובים של היטלר ומאוחר יותר הובילו את דחיית תכנית החלוקה של האו״ם ב-1947. שום דבר לא השתנה מאז! המטרה העיקרית של הפלשתינים נותרה בעינה - למנוע את קיומה של מדינה יהודית״.

ארדן הימם את הנוכחים כשעמד לפתע לדקת דומיה לזכר אושי ויעקב בני ה-6 וה-8 למשפחת פלאי ולזכרם של שאר הנרצחים בפיגועים האחרונים, תוך שהוא מחזיק את תמונתם של הילדים: "שני הילדים היפים האלה נרצחו על ידי מחבל פלשתיני מרושע – רק בגלל היותם יהודים. הייתם צריכים לכנס את המועצה היום כדי לגנות את המחיר שמשלמים ישראלים חפים מפשע על ההסתה והשנאה של הרשות הפלשתינית".

"אני לא אתן לשכוח את קורבנות. לכן אני אקום כעת לדקת דומייה לזכרם ולזכרם של כל קורבנות הטרור הפלשתיני. אני מתפלל לזכרם ומתפלל שתחשבו עליהם בעתיד, כשאתם מדברים על המכשולים האמיתיים לשלום ופיוס באזורנו" חתם ארדן את נאומו.

כאמור, בסיומו של הדיון פרסמה מועצת הביטחון הצהרה בה האו"ם שולל את זכותה של ישראל לבנות ולהכשיר יישובים בשטחי יו"ש. בלשכת ראש הממשלה תקפו את ההצהרה והביעו את אכזבתם מהצטרפותם של האמריקאים: "מועצת הביטחון של האו"ם פרסמה הצהרה חד-צדדית השוללת את זכויותיהם של יהודים לחיות במולדתנו ההיסטורית, מתעלמת מפיגועי הטרור הפלסטינים בירושלים בהם נרצחו החודש 10 אזרחים ישראלים, מעלימה עין מהעובדה שהרשות הפלסטינית מסבסדת טרור ומשלמת למשפחות מחבלים, ומגמדת את האנטישמיות שהובילה לרצח של מיליוני יהודים".

"ההצהרה לא הייתה צריכה להיאמר וארצות הברית לא הייתה צריכה להצטרף אליה" הדגישו בלשכת ראש הממשלה. כזכור, הסימו של הדיון היתה אמורה להיות החלטת גינוי כנגד הישראלים אולם בפעילות דיפלומטית של הימים האחרונים הצליחו בישראל למנוע את ההחלטה ותחתיה הוצהרה ההצהרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר