ניצלה פעמיים

בזכות דפיברילטור: נערה בת 14 ניצלה ממוות

נערה בת 14 ניצלה ממוות פעמיים בשנה אחת, לאחר שהלב שלה חדל מלפעום והיא התמוטטה בבית הספר. בזכות דפברילטור שהיה במקום החיים שלה ניצלו (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
עדן בדארנה (צילום: באדיבות משפחת בדארנה)

עדן בדארנה בת ה-14 התמוטטה בבית ספרה שבסכנין, והחיים שלה ניצלו בפעם השנייה בתוך שנה אחת. באוגוסט האחרון החלה בדארנה להתלונן על כאבים בחזה, שהלכו וגברו עד שלפתע איבדה עדן את הכרתה והתמוטטה בבית הספר. היא הובהלה במהירות לבית החולים רמב"ם שבחיפה וחייה ניצלו.

בתחילה חשבו בבית החולים כי מדובר בדלקת שריר הלב, אולם לבסוף התברר כי הנערה בת ה-14 סובלת מהפרעות קצב חמורות, שמסכנות את חייה. "עדן עברה הרבה בירורים ובדיקות כדי להבין מה היה שם. לא היה שום דבר שהכין אותנו לזה, שום רקע, שום בעיה שהייתה קודם. זה פשוט פתאום קרה", אמרה חיתאם, אמה של הנערה.

הנערה שהייתה בסכנת חיים חוברה למכשיר דפיברילטור חיצוני הנלבש על הגוף כמו ווסט, בכדי להציל את חייה במקרה של הישנות דום הלב ועד לבירור מצבה של הנערה.

לפני כחודש, שוב התמוטטה בדארנה במהלך שעות הלימודים, והמורה שהייתה במקום ידעה על מכשיר הדפיברילטור המוצמד אליה, הפעילה אותו והצילה את חייה. "היא עברה החייאה ממושכת שנמשכה כ-45 דקות לסירוגין. זו לא רק הצילה את חייה, אלא גם שמרה עליה מפני פגיעה מוחית", אמר ד"ר חורי, הרופא שטיפל בנערה.

"זה מצב די נדיר בילדים", הוסיף ד"ר אסעד חורי, מנהל היחידה לקרדיולוגיה ילדים ומומי לב מולדים בבית החולים "רות" לילדים ברמב"ם, "לרוב מתאוששים ומחלימים, אולם ישנם מקרים בהם המחלה מתפשטת ומובילה לאי ספיקת לב, או מקרים שבהם היא מתפתחת להפרעות קצב, כמו אצל הצעירה הזו.

זאת לא החלטה טריוויאלית לביצוע בגיל כה צעיר", מציין ד"ר חורי, "אבל במקרה של עדן זו בהחלט האפשרות הטובה יותר כדי לשמור על חיה. הקוצב אמור לתת לה את ההגנה המרבית האפשרית שקיימת כיום בידי הרפואה".

סיפורה של בדארנה הוא דוגמה לחשיבות הצבת דפיברילטור חיצוני בכל מקום שבו נמצא קהל רב של בני אדם: "אירוע כזה או אחר יכול לקרות לכל אחד ובמצבים כאלה כל דקה חשובה. כל רגע שעובר יכול לעשות את ההבדל בין חיים למוות. במקרה הזה זה הוכיח את עצמו. ישנה חשיבות עצומה להצבת דפיברילטורים בכל מקום מרכזי. טכנולוגיה פשוטה לתפעול שמצילה אנשים", סיכם הרופא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר