לקראת פורים

אזהרה לציבור: אלו הם תחפושות הילדים המסוכנות

משרד הכלכלה בדק לפני פורים את תחפושות הילדים הנמכרות ואלו התחפושות שנמצאו מסוכנות לשימוש עבור הילדים | וגם, כל הכללים לתחפושת בטוחה (חדשות בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: משרד הכלכלה)

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, איגור דוסקלוביץ, מזהיר את ציבור ההורים ורוכשי התחפושות לפורים, משימוש במוצרים ברמת מסוכנות גבוהה, אשר פרטיהם מפורטים להלן, בשל חשש לבריאותם ובטיחותם של המשתמשים.

במסגרת פעילויות פיקוח יזומות שעורך הממונה על התקינה לקראת חג פורים, בכדי לאתר בשוק מוצרים שאינם עומדים בדרישות התקן הרשמי החל עליהם ובכך מסכנים את המשתמשים בהם, נבדקו עשרות תחפושות ואביזרים לפורים לשימוש ילדים.

בבדיקות שנערכו באמצעות מכון התקנים נמצא כי המוצרים שלהלן אינם עומדים בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליהם: ת"י 562 "בטיחות בצעצועים" ונמצאו ברמת סיכון חמורה.

הכללים לתחפושת בטוחה

הממונה על התקינה חוזר ומדגיש: בהכנת תחפושות, יש להימנע משימוש בחומרים דליקים (נוצות, צמר גפן, בדים סינטטיים דקים, שערות ופלומות מחומרים דליקים) וכן להימנע משימוש בחומרים רעילים (דבקים, צבעי שמן ותרסיסי צבע המסומנים כמכילים "רעל").

יש להרחיק את אריזת התחפושת מהישג ידם של ילדים מחשש לחנק.

אין להשתמש ברכיבים קטנים שניתן להסירם, צעיפים, שרוכים ארוכים וסרטים אלסטיים, או כל תוספת לתחפושת אשר עלולה לגרום לחנק או לפגיעות אחרות בילד.

מסכות ותחפושות לילדים מתחת לגיל 3 שנים, צריכות להיות ניתנות להורדה מהירה מהראש ומגוף הילדים בעת מצב חירום.

יש להקפיד על ביצוע הוראות היצרן, לרבות הוראות כביסה נכונה, על מנת לא לפגוע בתכונות מעכבי הבערה בבד.

יש להקפיד על שימוש תואם גיל בהתאם להוראות היצרן.

חל איסור לתת לילדים מתחת גיל 14 להשתמש בתרסיסים המסופקים באריזות לחץ (אירוסולים) ובאביזרי פורים המיועדים למבוגרים בלבד.

איפור פנים לילדים - בנוסף לעמידה בדרישות התקן הרשמי לעיל, המוצר חייב ברישיון תמרוקים של משרד הבריאות (מסומן על גבי האריזה).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר