יהדות בלגיה שוב בכותרות

מקומם: בעיתון המרכזי בבלגיה פרסמו מאמר הקורא לעצור מוהלים ולאסור על ברית מילה

בצל הקשיים שמערימה בלגיה על נושא השחיטה, בעיתון המרכזי במדינה פורסם מאמר ארוך של פילוסופית הקורא לאסור את ברית המילה בחוק ולקבוע עונשי מאסר למי שיבצע את מצוות המילה | חבר פרלמנט ל'כיכר': "זאת תהיה קטסטרופה" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מקומם: בעיתון הבלגי הנפוץ ביותר במדינה, 'De Standaard', פורסם הבוקר (רביעי) טור ארוך ונוקב נגד מצוות המילה, מצווה יסודית ביהדות המבוצעת גם בדתות אחרות.

אחרי שורה של חוקים שרצו להעביר במדינה נגד שחיטה, מילה ומצוות נוספות, כתבה במאמר מרכזי בעיתון הפילוסופית הבלגית גרייט ונדרמאסן, טענה כי על בלגיה לאסור בחוק את האפשרות לבצע ברית מילה לכל הדתות, זאת לטענתה בגלל "נזק" כתוצאה מברית המילה.

דבריה כאמור, באים ברקע קולות הולכים וגוברים במדינה נגד ברית המילה, דבר שמוביל את הקהילה היהודית לפעול להסברה בנושא.

עוד טענה בסיום המאמר כי בבלגיה צריכים להחיל דין פלילי על מוהלים ועל האחראים לביצוע ברית מילה ואף לשאת בעונשי מאסר.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר מיכאל פרייליך, חבר הפרלמנט הבלגי, כי "אישי ציבור בבלגיה קוראים לאסור על ברית מילה דתית במדינה. הם רוצים להפוך את זה לעבירה בר ענישה ומשתמשים בטיעונים רפואיים חד-צדדיים שנויים במחלוקת ללא כל כבוד לחופש הדת."

"זאת תהיה קטסטרופה עבור הקהילה היהודית ואנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות. אזרחים יהודים דתיים ולא דתיים כאחד מאוחדים בהתנגדותם. הקהילה היהודית כבר סובלת מהאיסור על שחיטה, אבל עם זה אפשר לחיות ביבוא בשר כשר. איסור ברית מילה הוא בסדר גודל אחר לגמרי."

חבר הפרלמנט הבלגי מיכאל פרייליך בפגישה בנושא המילה עם הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו

עוד אמר פרייליך: "אני בשיחות עם רשויות שונות כדי להבטיח שזה לעולם לא יגיע כל כך רחוק, אבל חשוב ליצור קשר עם כל המעורבים ובאמצעות דיאלוג להסביר את המצב. כשהנשיא הרצוג ביקר בבלגיה לפני שבועיים, זה היה אחד הנושאים החשובים שלי לשיחה איתו. כך גם אני בקשר עם הרב הראשי הישראלי ולמשרדו כדי להבטיח שהמוהלים הבלגי יוכלו להתאמן בישראל ולקבל הסמכה רפואית מתאימה בתחום."

בהמשך אמר כי פנה גם לממשל האמריקני: "הודעתי לממשל ביידן האמריקאי באמצעות שליחי חופש הדת והאנטישמיות המיוחדים שלהם על האיום הזה. בארה"ב יותר ממחצית מאוכלוסיית הגברים עוברת ברית מילה וההליך הוא לא רק דתי אלא גם תרבותי."

"שם הם מבינים שברית מילה לא מהווה בעיה להתפתחות ולרווחתו של הילד.אני מקווה שהם יוכלו לעזור לשכנע גם את האירופים בכך." הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר