לאחר המבצע הקטלני בשכם

לפנות בוקר: שש רקטות שוגרו מרצועת עזה, 'כיפת ברזל' הופעלה; צה"ל תקף יעדי טרור

סמוך לשעה 04:00 לפנות בוקר נשמעו אזעקות באשדוד, שדרות ויישובי עוטף עזה • בצה"ל עדכנו: שישה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל, לוחמי ההגנה האווירית יירטו חמישה • צה"ל תקף יעדי טרור ברצועה • כל הפרטים (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
'כיפת ברזל' בפעולה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שעות לאחר המבצע הקטלני בשכם, ארגוני הטרור שגרור לפנות בוקר (חמישי) רקטות מהרצועה לעבר יישובי הדרום, בתגובה צה"ל תקף יעדי טרור.

סמוך לשעה 04:00 לפנות בוקר נשמעו אזעקות באשדוד, שדרות ויישובי עוטף עזה. דקות לחר מכן עדכן דובר צה"ל: "זוהו שישה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו חמישה שיגורים, שיגור נוסף נפל בשטח פתוח".

תקיפת צה"ל ברצועה, הבוקר (צילום: לפי סעיף 27 א)

כשעתים לאחר השיגורים הפלסטינים דיווחו על תקיפות ברצועה, בדובר צה"ל אישרו: "ראשוני: צה"ל תוקף כעת ברצועת עזה. פרטים נוספים בהמשך".

עם סיום גל התקיפות ברצועה הודיע דובר צה"ל כי "מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר אתר לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס, הממוקם במרכז רצועת עזה. במקביל, נתקף מתחם צבאי של הארגון בצפון הרצועה, המשמש בין היתר לאחסון אמצעי לחימה ימיים של חמאס".

בדו"צ הדגישו: "המתחם ממוקם בסמוך למסגד, מרפאה, בית ספר, בית מלון ותחנת משטרה. זוהי הוכחה נוספת לכך שארגון הטרור חמאס ממקם את נכסיו הצבאיים בלב אוכלוסייה אזרחית".

בהודעת דובר צה"ל נאמר: "תקיפה זו מהווה פגיעה משמעותית ביכולת ההתעצמות וההתחמשות של חמאס ברצועה. ארגון הטרור חמאס הוא הנושא באחריות ברצועת עזה, והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל".

האתר שהותקף

יצוין כי כבר בשעות הצהריים העריכו במערכת הביטחון כי ייתכן וארגוני הטרור יישגרו רקטות לעבר יישובי הדרום בתגובה למבצע הקטלני של צה"ל, שב"כ ומג"ב בשכם, מבצע בו נהרגו 11 פלסטינים, רובם מחבלי 'גוב האריות'.

אחד המחבלים שחוסלו הוא ווליד דחיל, מחבל שהיה חלק מהסכם המבוקשים, הפר אותו וחזר לפעילות טרור. לפני מספר ימים כוחות הביטחון קראו למנגנוני הביטחון הפלסטיניים לעצור אותו שוב, אך הדבר לא בוצע.

גם במשטרה העלו אמש את הכוננות ובהודעה מיוחדת שנמסרה נאמר: "בעקבות האירועים בשכם שכללו סיכול תשתית טרור התקיימה מוקדם יותר במשטרת ישראל הערכת מצב מיוחדת שבה הוחלט על העלאת רמת הכוננות. העלאת הכוננות במשטרה כוללת עיבוי מערכי בט"ש בדגש ליישובי קו התפר - ירושלים וערים מרכזיות נוספות. כל זאת מתווסף לתגבור מערכים קיימים במזרח ירושלים ובקו התפר שכוללים פלוגות מילואים וכוחות מיוחדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר