חשש במערב

גורמים אמריקאים: סין עשויה לספק נשק לרוסיה - מועצת הבטחון של האו"ם תתכנס לדון

שבוע לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביקר בקייב והתחייב על סיוע עצום לאוקראינים, גורמים אמריקאים מעלים חשש כי הסינים שישבו עד עכשיו מבלי להתערב ישנו את גישתם ויספקו נשק לרוסים. המל"ל האמריקאי מסרב להגיב (בעולם, חדשות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
ברית רוסיה סין? אנתוני בלינקן ודגלי רוסיה וסין (צילום: Shutterstock.com, אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)

מועצת הבטחון של האו"ם צפויה להתכנס מחר (שישי), לדיון מיוחד לרגל מלאת שנה לפריצת המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. גורמים אמריקאים טועני,ם כי ארה"ב שוקלת לחשוף מידע מודיעיני המעלה חשש כי סין, שלא התערבה עד כה במלחמה, עשויה לשנות את גישתה ולספק נשק קטלני לרוסים שיהווה קונטרה לסיוע האמריקני והאירופאי המוענק לאוקראינים.

לפי אותם גורמים, האמריקאים שלחו מסרים חשאיים לסין לבל תהין להתערב לטובת הרוסים, ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן אף נפגש עם מקבילו הסיני בשולי ועידת הבטחון של האו"ם במינכן בשבוע שעבר. בלינקן אף אמר בראיון , כי הוא "מודאג מהכוונה של סין לספק נשק קטלני לרוסיה".

כעת שוקלים האמריקאים כאמור, לחשוף את כוונותיה של סין בדיון המיוחד של מועצת הבטחון של האו"ם שיתקיים מחר. מועצת הבטחון הלאומי של ארה"ב לא הגיבה לידיעה.

החשש התגבר בעיקר לאחר פגישתם של אנתוני בלינקן עם מקבילו הסיני וונג יי, פגישה שהוגדרה על ידי מקורות המעורים היטב בפרטים כ"מתוחה" וכזאת שלא העלתה ולו מכנה משותף אחד בין הצדדים. בלינקן, שצפוי לתדרך מחר את מועצת הבטחון של האו"ם, עשוי לחשוף את המידע על כוונותיה של סין, כפי שחשף לפני שנה את כוונותיה של רוסיה לפלוש לאוקראינה.

במשרד החוץ הסיני לא הכחישו את העובדה כי ייתכן ויספקו נשק קטלני לרוסיה, אך השאירו את עמדתם מעורפלת. לפי הגורמים האמריקאים, עמדתם אכן היתה לא ברורה אך בתקופה האחרונה, בייחוד לאחר הפלת בלון הריגול הסיני בארה"ב, הם גיבשו עמדה ברורה לפיה הם יספקו נשק שיהווה קונטרה לסיוע האמריקאי והאירופאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר