תיעוד דרמטי

דיווחים באיראן: פיצוצים בעיר הסמוכה לטהרן, מערכת ההגנה הופעלה

ליד העיר הסמוכה לבירה טהרן נשמעו הלילה שני פיצוצים עזים ולאחריהם הופעלו מערכות ההגנה וטילים רבים נורו מהקרקע. באיראן מכחישים (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: לפי סעיף 27א)

מערכת ההגנה האווירית באיראן הופעלה הערב (חמישי), לפי דיווחי תושבים, ליד העיר כראג' הסמוכה לבירה טהרן במדינת האייתוללות, לאחר ששני פיצוצים עזים נשמעו מוקדם יותר במקום.

עדיין אין דיווח רשמי, אולם בתיעודים שהפכו הערב לוויראליים ניתן לראות לכאורה את הפיצוץ החזק ולאחר מכן את הטילים הרבים משוגרים מהקרקע.

לפי חלק מהדיווחים הפיצוץ אירע בשני מתחמים של משמרות המהפכה. באיראן מנגד יש מי שדוחים את הדיווחים וטוענים כי מדובר בתרגיל בלבד. שני כלי תקשורת לפחות באיראן מדווחים כי מדובר בתרגיל

דיון ביטחוני

בשבועות האחרונים נערכו חמישה דיונים חשאיים בנושא אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו בהשתתפות הצמרת הביטחונית ובהן הוחלט על העלאת כוננות ביטחונית, בשל התקדמות איראן לקראת יכולת להרכיב פצצה גרעינית. כך על פי הדיווח של ניר דבורי ב'חדשות 12' מוקדם יותר השבוע.

בדיונים השתתפו שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש המוסד דוד ברנע, ראש המל"ל צחי הנגבי, ראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה, ראש אגף המבצעים עודד בסיוק וגם הדרגים המבצעיים מהיחידות הרלוונטיות בצה"ל.

בישראל עדכנו גם את האמריקאים בהתפתחויות ואמרו שבמידה והם לא יפעלו כנגד האיראנים, ישראל תיאלץ לפעול.

הטריגר להעלאת הכוננות הם הדיווחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, לפיהם איראן הגיעה כבר להעשרת אורניום ברמה של 84%, כשהסף הדרוש לפצצה הוא 90%. ישראל מצהירה, כי היא לא מוכנה להשלים עם העובדה שלאיראן תהיה יכולת לבנות פצצה גרעינית וכי תפעל לעצור את האיראנים.

האיראנים טענו כל הזמן לסוכנות האטום, כי הם מתכוונים להעשיר אורניום רק לרמה של 60% למטרות של שלום בלבד, אך ברור לכולם כי הם מתקדמים כל העת לבניית פצצה גרעינית.

הרמטכ"ל לשעבר ח"כ גדי איזנקוט קרא הבוקר בנוגע לפרסומים על היערכות ישראלית לתקיפה באיראן: "לשנות סדרי עדיפויות, לעצור את המהפכה המשפטית בעת דרמטית זו".

"זוהי קריאה לבלימת חירום", אומר איזנקוט, "מדהים לראות את הדרך שבו ממשלת ישראל מתכוננת לאירוע הדרמטי ביותר בחמישים שנים האחרונות. בחודש נפיץ מאד להתכונן לפעולה באיראן ובו בזמן לבצע מהפיכה משפטית שפוגעת בסולידריות בישראל, בביטחון, בכלכלה וביחסים עם ארה"ב.

"זו קריאת השכמה לפני המשך חקיקה משפטית באמוק - מה שנדרש כעת הוא בלימת חירום, שינוי סדר העדיפויות ועיסוק באינטרסים הלאומים והביטחוניים של מדינת ישראל ולא בחקיקה המשפטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר