תמיכה מערבית באוקראינה

שנה לפלישה לאוקראינה: בעולם ציינו את היום

העולם מציין היום שנה לפלישה הרוסית לאוקראינה, המלחמה הגדולה באירופה מאז מלחמת העולם השנייה. בעולם המערבי הביעו תמיכה באוקראינה והבטיחו להמשיך ולסייע (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

העולם מציין היום (שישי) שנה לפלישה הרוסית לאוקראינה, המלחמה הגדולה באירופה מאז מלחמת העולם השנייה, שעד כה גבתה את חייהם של כשלוש מאות אלף בני אדם והביאה מיליונים לאבד את ביתם.

נשיא צרפת עמנואל מקרון שלח מסר של תמיכה לאוקראינה לרגל ציון שנה לפלישה: "צרפת עומדת לצידכם. לחיי סולידריות, ניצחון ושלום".

גם קנצלר גרמניה אולף שולץ, אמר כי מדינתו תתמוך בקייב "בעוצמה וכל עוד יש צורך. כולנו התרשמנו מהנחישות והאומץ של האוקראינים ומאיך שהם מגנים על חירותם". לדבריו, "ממשלתו תעשה הכל כדי להבטיח שלא תהיה הסלמה במלחמה בין רוסיה לנאט"ו".

בריטניה ציינה את יום השנה לפלישה בכך שהטילה סנקציות כלכליות נוספות על רוסיה, שכבר קיבלה מכות כלכליות קשות בשנה האחרונה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שהגיע השבוע במפתיע לביקור בקייב (ביקורו הראשון באוקראינה מתחילת המלחמה), התייחס לאיומים הרוסיים על השעיית אמנת הגרעין ואמר כי זו "טעות גדולה". ביידן הדגיש, כי הוא לא מאמין שהמשמעות של השעיית ההסכם היא שפוטין שוקל להשתמש בנשק גרעיני. זאת למרות איומים די ברורים של הרוסים וחשש גדול במערב כי במקרה ורוסיה "תילחץ אל הקיר" היא תעשה שימוש גם בנשק לא קונבנציונלי.

הרוסים מחזיקים עדיין בכחמישית משטחה של אוקראינה והם מאיימים באמצעות גיוס מאות אלפי חיילים מילואים ללחימה לנסות לשנות את פני התמונה ולהכריע את האוקראינים שבתורם לא נבהלים מהאיומים וטוענים כי הצבא הרוסי לא יכול להביא למהפך דרמטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר