חסמו את איילון דרום

המחאות נגד הרפורמה: עשרות אלפים מפגינים בתל אביב

עשרות אלפי בני אדם התכנסו הערב ברחוב קפלן בתל אביב ובמוקדים אחרים ברחבי הארץ למחות נגד הרפורמה המשפטית | נתניהו קרא להידברות, לפיד תקף (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ההפגנות הערב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

ברחוב קפלן בתל אביב התכנסו עשרות אלפים למחות נגד הרפורמה במערכת המשפט של שר המשפטים יריב לוין. המוחים מתכנסים ברחוב זה השבוע השמיני ברציפות, לצד מחאות במוקדים נוספים ברחבי הארץ.

במהלך המחאה פרצו מאות מפגינים את המחסום המשטרתי וירדו לעבר נתיבי איילון - וחסמו את איילון דרום. עוד נמסר מהמשטרה כי כוח משטרה בנתיבי איילון לכיוון צפון סמוך למחלף השלום נערך למניעת התקדמות של המפגינים הנעים על הכביש.

במחאה המרכזית היום (מוצ"ש) בתל אביב צפויים לנאום ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק וכן מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך.

מוקדם יותר נחשף כי במהלך ישיבת הממשלה על תקציב המדינה ביום שישי האחרון, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למחאות נגד ממשלתו בשל הרפורמה שמקדם שר המשפטים יריב לוין.

במהלך הישיבה אמר נתניהו כי "אני רוצה לתת לכם אגרוף להלום בהם". עוד אמר נתניהו על פי חשיפת 'חדשות 12' כי המפגינים הם "אותם האנשים שהפגינו נגד הסכם הגז ונגד החיסונים בקורונה.

הם אותם אנשים שמוחים היום. כמו שהם אמרו אז שהסכם הגז יעשה נזק - ככה הם אומרים גם היום שתעשה הרפורמה. צריך להלום בשקר".

בתגובה מארגני המחאות אמרו כי "נתניהו התחרפן לגמרי".

ראש הממשלה נתניהו כתב הערב: "אני קורא לקולות האחראים באופוזיציה לא לשתף פעולה עם ההפקרות הזאת ולהיכנס מיד להידברות רצינית לטובת כל אזרחי ישראל ומדינת ישראל."

בתגובה, אמר יו"ר האופוזיציה לפיד: "נתניהו, הגיע הזמן לשים סוף לשקרים שלך. כמו שהסבירו כל הכלכלנים בארץ ובעולם אתה זה שהורס את הכלכלה, אתה זה שקורע את העם, אתה זה שמסית לאלימות. אנחנו לא ניתן לך לרסק את הדמוקרטיה הישראלית".

בהמשך השבוע צפויה ועדת חוקה חוק ומשפט בראשות חבר הכנסת שמחה רוטמן את פסקת ההתגברות לקראת העברתה בקריאה ראשונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר