הבטחות שווא בירדן?

סמוטריץ' ובן גביר: למרות הצהרות ירדן, לא תהיה הקפאה

הירדנים טענו כי ישראל התחייבה שלא לבנות בהתיישבות ב-4 חודשים הקרובים, השרים בממשלה מצהירים כי לא יענו לכך וגם השר הישראלי שהיה בפסגה מכחיש את הדברים (מדיני)

(צילום: פלאש 90)

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', התייחס הערב (ראשון) להצהרת ירדן כי ישראל הסכימה לא לדון בבנייה חדשה בשטחי יו"ש למשך ארבעה חודשים, בניסיון להרגיע את הרוחות לקראת הרמדאן ואמר כי לא תהיה הקפאה של הבנייה בהתיישבות.

"אין לי מושג על מה דיברו או לא דיברו בירדן. שמעתי על הוועידה המיותרת הזו מהתקשורת בדיוק כמוכם. אבל דבר אחד אני כן יודע: לא תהיה הקפאה של הבנייה והפיתוח בהתיישבות אפילו לא ליום אחד (זה בסמכותי). צה"ל ימשיך לפעול לסיכול טרור בכל שטחי יהודה ושומרון ללא שום מגבלה (נוודא בקבינט). פשוט מאוד", מסר סמוטריץ'.

השר איתמר בן גביר התייחס אף הוא להצהרה ומסר: "מה שהיה בירדן (אם היה), יישאר בירדן".

גם שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף התייחס לדיווחים ואמר, כי "אם מישהו עושה ועידה בירדן בלי לשתף את הממשלה, שלא יצפה לגיבוי מהממשלה על המסקנות שלה".

ח"כ דני דנון (הליכוד) צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "אם הפרסום הזה נכון - וביום של פיגוע רצחני ממשלת ישראל מעניקה פרס לטרור ומסכמת עם הרשות הפלסטינית על הקפאת בנייה ופגיעה בהתיישבות - זו בושה וחרפה".

בשמאל זעמו על הדברים וטענו כי דברי שרי הימין בניגוד לעמדת המדינה בעייתים. לפיד הגיב ואמר "לא ייתכן שמדינת ישראל שולחת נציגות רשמית בדרג הבכיר ביותר לוועידה בחסות אמריקנית, מגיעה להסכמות, ואז שרים בכירים בקבינט מצייצים נגד עצמם. זו לא ממשלה, זה כאוס מסוכן".

בכירים באופוזיציה גם לעגו לממשלה וטענו, כי בעבר בזמן הממשלה הקודמת היו יוזמות לפסגה כזו וישראל לא הלכה אליהן, כי לא הייתה מוכנה להתחייב שלא לבנות בהתיישבות ואילו דווקא כעת בממשלה "ימנית על מלא", ישראל נכנעת.

מנגד גם בחמאס לא מתרשמים במיוחד מהפגישה בעקבה והם מסרו כי היא "חסרת ערך" וכי היא "לא תשנה דבר".

יצוין, כי האמריקאים גם פרסמו הצהרה דומה להצהרה הירדנית, מה שמלמד כי ככל הנראה אכן היו הסכמות כאלה.

אך אל מול הדיוחים, ראש המועצה לביטחון לאומי צחי הנגבי, שהיה חלק מהמשלחת הישראלית לפסגה, מסר בתגובה: "בניגוד לדיווחים ולציוצים על הפגישה בירדן, אין שום שינוי במדיניות ישראל. בחודשים הקרובים מדינת ישראל תסדיר תשעה מאחזים ותאשר 9,500 יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון. אין שום הקפאת בנייה או שינוי בסטטוס קוו בהר הבית ואין שום הגבלה על פעילות צה"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר