פינת הטלסקופ | צפו

מלחמה במולדובה? זה 'היעד הבא' של נשיא רוסיה פוטין

בזמן שהמלחמה באוקראינה רחוקה מסיום, בתקופה האחרונה המתח בחבל ארץ בדלני במולדובה עולה, מה שמעלה חשש מהתרחבות העימות | צפו בפינה (VOD)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

שנה שלימה חלפה מאז רוסיה פלשה לאוקראינה, אבל רבים מאיתנו זוכרים את הימים שלפני הפלישה, ימים בהם האשימה רוסיה את אוקראינה בהאשמות שונות ומשונות כדי להצדיק את הפלישה אליה - כפי שמגדירים זאת "מבצע דגל כוזב".

לאחרונה, אנחנו רואים התנהגות דומה מצד רוסיה - אבל הפעם הנושא קשור יותר לדרומה של אוקראינה - מולדובה. בדיוק כמו שבאוקראינה ישנם חבלי ארץ בדלניים שהחלו לתמוך ברוסים, גם במולדובה יש חבל דומה - טרסטינטניה.

אלא שלאחרונה, במיוחד אחרי שנחשף כי רוסיה ניסתה להדיח את הממשל הפרו מערבי במולדובה - הרוסים טוענים שוב ושוב כי אוקראינה מתכוונת לפלוש לחבל הבדלני.

אז מה הסיבה להפצת דיווח שהוא ככל הנראה שקרי? רוסיה למעשה מנסה ליצור כאוס באזור כנקמה במולדובה, דבר שעשוי להביא להגירה מהחבל הבדלני למולדובה וכן לערער את היציבות בקישינב.

בתגובה, גם בקייב וגם בקישינב אומרים כי הם לא מתכוונים כרגע להילחם בחבל הבדלני, אבל כל זה כמובן לא מספיק לרוסים שמעוניינים להמשיך להפיץ את דיווחי הכזב.

בנוסף, הדבר מעורר גם חשש כבד במערב לאפשרות שרוסיה תנסה להתערב גם בחבל הבדלני הזה - זאת כאמור בשל ההתנהגות של מוסקבה שמזכירה את התקופה שלפני הפלישה.

אם אנחנו לקראת חזית נוספת, כנראה שלא - אבל אף פעם אי אפשר לדעת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר