נרצח הפיגוע בערבה

החברים נשנקים מבכי: "אילן חשב רק על אחרים, הוא היה ציוני אמיתי. הלב נקרע"

חבריו, בני המשפחה והקהילה היהודית המומים מרציחתו בדם קר של חבר הקהילה אילן גנלס הי"ד, בפיגוע ירי אמש בסמוך לים המלח | "הוא תמיד חשב רק על אחרים, בשביל טובה למישהו הוא היה מוכן לנסוע עד אילת, הוא תכנן לעבור לגור בישראל אפילו שלא הייתה לו משפחה פה", ספדו החברים (חדשות בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילן גנלס הי"ד (צילום: רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א)

אלן גנלס, אזרח אמריקני, בן 27, הוא הנרצח בפיגוע הירי אמש (שני) בסמוך לצומת בית הערבה בכביש 90, חבריו ומשפחתו סופדים לו.

הקונסוליה הכללית של ישראל בניו יורק פרסמה הודעה בה נכתב: "אלן גדל בקונטיקט וסיים במאי האחרון את לימודיו באוניברסיטת קולומביה. הוא התנדב בקהילה המקומית שלו וביקש לשפר את העולם. יהי זכרו ברוך".

הוא נולד גדל בעיירה ווסט הרטפורד שבקונטיקט והתחנך בבתי ספר דתיים. ב-2014 הוא הגיע לישראל והתנדב לשרת בצה"ל

הוא היה תלמיד מצטיין בתיכון והתנדב בארגוני רווחה יהודים. בכתבה שנכתבה עליו בעיתון המקומי ב-2014 סיפר גנלס שהוא מתכוון לדחות את ההרשמה לאוניברסיטת מישיגן ואת הגיוס לצבא האמריקני כדי לגור שנה בישראל. התקופה הזאת נמשכה מעבר למתוכנן, אלן התאהב בישראל ובסוף התגייס לצה"ל.

גבי בלוק, חברה קרובה של אילן, סיפרה הבוקר בריאיון בתוכנית "קלמן ליברמן" בכאן רשת ב על האדם שהיה: "אילן היה שותף של בעלי, הכרנו אותו שהוא התנדב בצבא וגרנו יחד בגבעת שמואל".

"הוא היה בן אדם כל כך טוב. רק רצה לעזור לכל בן אדם והוא חשב על אנשים אחרים ולא על עצמו - היה מוכן לנסוע לאילת בשביל להביא חלב למי שצריך".

עוד היא הוסיפה לספוד: "הוא היה מאוד ציוני ורצה לתרום למדינה - קשה לי לדבר הוא היה חבר הכי טוב שלנו. אילן היה פה אפילו שלא הייתה לו פה משפחה, הוא רצה לבוא ולגור פה מתוך ציונות".

בלוק נשנקה מבכי וסיפרה עוד: "הוא היה יכול להרוויח הרבה, אבל הוא לא חשב על עצמו אלא על העולם, מה שיעשה טוב בעולם, והוא אמר שברגע שהוא יעשה מספיק כסף שם בארה"ב הוא מיד יעבור לארץ".

"לפני כמה שבועות דיברתי איתו בפעם האחרונה, אבל בעלי דיבר אותו ממש באתמול בבוקר והזמין אותו אלינו הביתה לארוחות שבת".

רב הקהילה הדתית-לאומית בשכונת הר נוף, הרב שמשון נדל, שהכיר את אילן היטב כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "הוא היה חבר בקהילה שלנו בזמן שאני ומשפחתי גרנו בקונטיקט, היה לו חוש הומור משובח, הוא היה ממש ילד מתוק ומיוחד. אני נזכר איך הוא היה מנגן בסקסופון בסוכות בבית כנסת, בהלל בחנוכה, בהבדלות ובעוד אירועים שהיו לנו בקהילה, נקרע לנו הלב".

בהודעת הקהילה של אילן הי"ד נכתב: "הלב שלנו הרוס ושבור אחרי ששמענו את הבשורה הקשה על פטירתו של אילן - נכד, אחיין, בן דוד וחבר אהוב".

בחבשון הטוויטר שלו כתב גנלס רק ציוץ אחד שלמרבה הצער מקבל היום משמעות אחרת: "תמיד נשאר עם מתיחות במזרח התיכון - כל זמן שיש שם אנשים שכל מטרתם היא אחת - לרצוח יהודים - ויהודים שלא מעוניינים להירצח על ידם".

חבריו של גנלס סיפרו בפייסבוק: "אילן הי"ד, היה מגיע ללמוד, וישב לקפה אצל שליח חב"ד המקומי ותמיד השתתף בארוחות שבת. נתגעגע להומור המוזר שלו וליכולת הנדירה שלו לדון בנושאים מאתגרים או שנויים במחלוקת".

כזכור, מתוצאות התחקור הראשוני של צה"ל בזירת הפיגוע בצפון ים המלח עולה כי המחבלים פתחו בירי לעבר רכב ישראלי בכביש 90 סמוך לצומת מול נבו. אזרח ישראלי כבן 27 נפצע באורח אנוש כתוצאה מהירי ומאוחר יותר נקבע מותו בבית החולים.

על פי התחקיר, המחבלים המשיכו בנסיעה לצומת בית הערבה וירו לעבר רכב ישראלי נוסף. לא היו נפגעים כתוצאה מירי זה. המחבלים המשיכו בנסיעה וירו פעם נוספת, ללא נפגעים.

בהמשך, בעת שהמחבלים שרפו את רכבם, הגיע למקום כוח משטרתי שפתח באש לעברם. המחבלים השיבו באש ונמלטו מהמקום.

מדובר צה"ל נמסר: "כוחות צה"ל ומשטרה הציבו מחסומים ועמדות בידוק. הכוחות מבצעים סריקות נרחבות באזור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר