משבר בממשלת הימין?

לאחר ההתפטרויות של מעוז ופרוש; נתניהו במסר מרגיע

לאחר ההתפטרות של מאיר פרוש מתפקידו כשר האחראי על מירון וההתפטרות של אבי מעוז מתפקידו כסגן שר, ראש הממשלה בנימין נתניהו משדר מסר מרגיע (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנימין נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לאחר ההתפטרות של מאיר פרוש מתפקידו כשר האחראי על מירון וההתפטרות של אבי מעוז מתפקידו כסגן שר, והמשברים הפנימיים סביב תקציב המדינה, ראש הממשלה בנימין נתניהו משדר הערב (שלישי) מסר מרגיע לשותפיו.

"הקמנו ממשלת ימין חזקה והיא תמלא את ימיה", צייץ ראש הממשלה בחשבון הטוויטר שלו.

גורם בכיר בליכוד אמר הערב על הקואליציה כי "מדובר בפערים כספיים קטנים שיפתרו ביומיים הקרובים. כל הצדדים הבהירו שאין בכוונתם לפרק את ממשלת הימין".

כזכור, מוקדם יותר היום, שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, הודיע לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי החליט להתפטר מתפקידו כשר הממונה על הילולת הרשב"י במירון לשנת תשפ"ג. פרוש הסביר את החלטתו בשל "פיצולי הסמכויות על הפקת האירוע, ניסיונות להכשלת הפרויקטור, וחוסר היענות לצרכים הדחופים לקראת ההילולא הקרובה".

פרוש שוקל לפרוש מהממשלה בשל העובדה שהסכים לכהן כשר רק בשל החלטת הייעוץ המשפטי שכדי לקבל אחריות על ההילולה - הוא חייב לכהן כשר, אך במערכת הפוליטית מעריכים כי לא ימהר להתפטר מתפקידו.

אמש, היה זה ח"כ אבי מעוז ממפלגת נעם ששיגר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, מכתב התפטרות בו הוא מודיע על הפסקת תפקידו בממשלה כסגן שר לצד המשך חברותו בקואליציה כח"כ מן המניין.

"כידוע לך", כתב מעוז במכתבו, "ניסיתי לאורך כל החודשיים האחרונים, מאז כינונה של הממשלה, לפעול למימוש ההסכמים בינינו, תוך יצירת שיתוף פעולה עם חברי השרים, כדי לבטל את נהלי משרד החינוך, משרד הרווחה ומשרד הבריאות מתקופת ממשלת לפיד, נהלים אשר עניינם לשנות את מושגי היסוד שלנו כעם ישראל ושל המשפחה היהודית. עוד ניסיתי, יחד עם חברי לקואליציה להביא לכתיבת עמדת מדינה חדשה לבג''ץ הכותל, לפיה הממשלה תפעל לשמור על קדושת הכותל ותעצור את הפעולות לחלוקתו".

בהמשך כתב כי "לתדהמתי גיליתי שאין כוונה רצינית לקיים את ההסכם הקואליציוני ביחס לרשות לזהות לאומית יהודית. אשר על כן, החלטתי להתפטר מתפקיד סגן השר במשרד רוה''מ ואמלא את שליחותי כחבר כנסת מן המניין בקואליציה".

לצד ההתפטרויות הללו, נתניהו מתמודד עם משבר מול 'דגל התורה' שזועמת על תקציב המדינה שאושר בממשלה מבלי שהוכנסו בו כלל ההתחייבויות שניתנו לה בהסכם הקואליציוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר