דרמה בכיכר המדינה

"דמוקרטיה, עלאק"; אחרי כ-3 שעות של מצור, כוחות משטרה כבדים חילצו את שרה נתניהו

אישה שסיימה להסתפר במספרה בתל אביב צילמה את רעיית ראש הממשלה נכנסת למספרה - ואלפי מפגיני שמאל הגיעו וחסמו את היציאה • נתניהו תקף: "צרים ומאיימים על רעייתי" • בן גביר: "חבורת אנרכיסטים פריבילגים" • גנץ ואהוד ברק קראו לפזר (חדשות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
יבצעו בה לינץ'? (צילום: אור אדר)

רעיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגב' שרה נתניהו, שהתה תחת מצור ממושך הערב (רביעי) במספרה בכיכר המדינה בתל אביב, כאשר אלפי פעילי שמאל צרים על המספרה ולא מאפשרים את יציאתה בשלום. אחרי כשלוש שעות מצור - חולצה בליווי כוחות משטרה גדולים.

נתניהו הגיעה למספרה מוקדם יותר הערב כאשר לקוחה שסיימה להסתפר לפניה, תיעדה אותה והזמינה את אלפי המתפרעים בתל אביב למספרה בכיכר המדינה. זאת בצל "יום השיבוש" שעליו הכריזו באופוזיציה ובשמאל.

בתוך שעה קלה התאספו במקום אלפי פעילי שמאל שהחלו לזעוק לעבר רעיית ראש הממשלה קריאות. המפגינים זעקו כנגדה: "המדינה קורסת ושרה מסתפרת".

כוחות משטרה רבים הוזעקו למקום אך המשטרה לא הצליחה לפזר את המתפרעים ורעיית ראש הממשלה נותרה כלואה בתוך המספרה. בסביבות השעה עשר בערב הזניקה המשטרה מסוק לאוויר מעל כיכר הבימה - ייתכן בשל הרצון למצוא פתח מילוט לגב' נתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לסאגה: "פעילי האנרכיה בהנהגת לפיד ממשיכים לחצות קווים אדומים. כרגע הם צרים ומאיימים על רעייתי בתל אביב. אני קורא ללפיד ולאופוזיציה להפסיק זאת מייד ולגנות מעשה מביש זה שלא היה כדוגמתו".

קודם לכן בהצהרתו שהועברה ישיר בכלי התקשורת התייחס לכך ואמר: "לא נקבל איומים נגד אישי ציבור ובני משפחותיהם כמו שקורה עכשיו בלב ליבה של תל אביב".

האירוע, שמציג שפל חדש בתולדות הפוליטיקה הישראלית, זוכה לגינויים רבים. ברשתות החברתיות, מעלים אזרחים רבים תמיהה, כיצד היתה מגיבה התקשורת הישראלית אילו מי שהיתה נכלאת במספרה בתל אביב הייתה רעייתו של בנט או של לפיד.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב בטויטר: "חבורת אנרכיסטים פריבילגים שלא מצליחים להשלים עם הפסד צורב בבחירות ואיבוד השלטון, צרים על אשת ראש הממשלה ולעזאזל חופש התנועה. דמוקרטיה, עלאק. מגבה את המשטרה לפעול במהירות וככל הנדרש, כדי להגן על חייה".

גם באופוזיציה גינו את המצור וקראו למפגינים לשחרר. ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק צייץ בטוויטר: "חברים, המטרה בכיכר המדינה הושגה. החזירות החמדנית של ׳המשפחה׳ הוקעה. זו העת לפזר את המצור על המספרה. איננו רוצים חיכוך פיזי עם האשה המסוימת הזאת, גם אם יש לה חלק בכל הפלונטר שאנו בתוכו. לא ראוי. אפילו מזיק. יהיו לנו עוד הרבה מאבקים קשים. אבל בסוף ההפיכה המשטרית תיכשל אולי מהר יותר ממה שחשבנו. נתניהו יקופל או יופל. עיזבו היום את אשתו".

כעבור זמן מה גם בני גנץ קרא למפגינים לשחרר את אשת ראש הממשלה: "אני קורא למפגינים בכיכר המדינה - תנו לאשת רה״מ לחזור לביתה ואתם המשיכו להניף את הדגלים ולהשמיע את זעקתנו הצודקת. נמשיך לפעול ביחד, במגוון דרכים חוקיות כדי לעצור את ההפיכה המשטרית".

בתוך כך דווח כי יחידת 'מגן' של השב"כ החליטה להעלות את רמת האבטחה סביב שר המשפטים יריב לוין בשל חששות קונקרטיות לפגיעה בשלומו מצד 'פעילי הדמוקרטיה והשלום' השולחים איומים ישירים על חייו של השר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר