"נשקול תביעה אזרחית"

שעה לאחר שהוקמה: חיילים פירקו את 'הלשכה' של ח"כ צבי סוכות באביתר

"המחבלים חייבים להבין שכל פיגוע יעמיק את אחיזתנו בארץ", אמר היום חבר הכנסת צבי סוכות, בלשכה הפרלמנטרית החדשה שהקים ביישוב אביתר, יחד עם עוזרו (חדשות בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
צבי סוכות היום באביתר (צילום: דוברות)

4 ימים אחר הפיגוע הקשה סמוך לים המלח, חבר כנסת צבי סוכות, ניצל היום (חמישי) את חסינותו והקים לשכה פרלמנטרית באביתר.

עדכון: כשעה לאחר הקמת הלשכה באביתר, כוחות צה"ל פרקו את הלשכה. ח"כ צבי סוכות הגיב: "למיטב ידיעתי מעולם לא קרה שפרקו גזיבו לחבר כנסת. נדרוש תשובות ונשקול תביעה אזרחית".

החיילים מפנים את "הלשכה"

חבר הכנסת הקים כאמור לשכה חוץ פרלמנטרית בישוב השמם סמוך לצומת תפוח, כשהוא מנצל לצורך כך את חסינותו הפרלמנטרית. כוחות צה"ל שמאבטחים את המקום מאז הפינוי ובמקביל מונעים עליית ישראלים אפשרו לסוכות להיכנס לישוב ולקבוע את לשכתו החוץ פרלמנטרית במקום אך עם עוזר אחד בלבד וללא מלווים נוספים.

ח"כ צבי סוכות מסר: "הגיע הזמן לחזור לאביתר. בנוסף לצעדים הביטחוניים מול הטרור זהו המענה ההתיישבותי ההולם ביותר לאלה המנסים לערער את אחיזתנו בארץ ישראל בכלל ובאדמת השומרון בפרט. הקמתי את לשכתי החוץ פרלמנטרית כאן באביתר כדי לעקוב מקרוב אחרי מימוש ההסכם הקואליציוני עם המפלגה שלנו בנושא, זו אבן דרך לקראת החזרה המלאה לישוב כפי שהוסכם וכפי שצריך להיות".

לדברי סוכות: "אני פועל בכל כוחי על מנת שהממשלה תקיים את ההתחייבות שלה להקמת ישוב קבוע כאן באדמות אביתר. המסר ההתיישבותי הברור לארגוני הטרור חייב לצאת בהקדם".

כזכור, לפני כשנה וחצי, בעקבות הפיגוע בו נרצח יהודה גואטה הי"ד הקימו סמוך לצומת תפוח שבשומרון קבוצת מתיישבים את הישוב אביתר לזכרו של אביתר בורובסקי שנרצח בצומת תפוח לפני כעשר שנים.

חבר הכנסת סוכות שנמנה על מקימי הישוב אביתר ואף התגורר בו במשך שלושה חודשים, היה ממובילי ההסכם עם הממשלה הקודמת שהבטיח את הסדרת הישוב כחוק. למרות שהמתיישבים מילאו את חלקם בהסכם ועזבו את הישוב, הממשלה התעכבה ועד היום לא מילאה את חלקה בהסכם.

עם הקמת הממשלה הנוכחית נקבע בהסכמים הקואליציוניים שהממשלה תקדם לאלתר את מתווה אביתר שמכשיר את הישוב, אך הסדרת הישוב עדיין לא הושלמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר