"הדמוקרטיה שלנו חלשה"

עדו נתניהו: "חייבים להחליש את מערכת המשפט, אולי ביבי טעה בעבר כשהגן עליהם"

אחיו של ראש הממשלה העניק היום ריאיון והצדיק את הרפורמה במערכת המשפט, תקף בחריפות את ראשי מפלגות השמאל וטען: "אם יהיה איזון במערכת המשפט - זה נורא? זו דיקטטורה? למה שהיא תפגע בדמוקרטיה, כרגע הדמוקרטיה שלנו חלשה" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
עדו נתניהו, לצד אביו ואחיו (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

עדו נתניהו, אחיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, התראיין הבוקר (חמישי) לכאן רשת ב, ותקף את המפגינים ואת מערכת המשפט.

בפתח השיחה נשאל נתניהו, על מה הוא חושב על המצור שעברה גיסתו, שרה נתניהו והשיב: "אני חשבתי על מה שקרה אתמול, כמו כל אדם נורמלי והגון מן הסתם חשב - אלו דברים חמורים ביותר, אנשים מתפרעים ומשבשים את המדינה כולל תקיפת שוטרים, הם יוצרים אנרכיה ויוצרים בהלה, זה מה שחשבתי".

"הם מנסים לייצר תבהלה ובלגן, והם מנסים בכל מיני דרכים לייצר זאת, זה יוצר אנרכיה, בהלה ופחד. הם מנסים לייצר תבהלה כדי להשליט את רצונם על העם, לערער את הממשלה".

לאחר מכן התייחס לרפורמה: "אם יהיה איזון במערכת המשפט - זה נורא? זו דיקטטורה? למה שהיא תפגע בדמוקרטיה, כרגע הדמוקרטיה שלנו חלשה, הרפורמה היא בעד הדמוקרטיה. כרגע יש אוליגרכיה של השופטים. מערכת המשפט לקחה לעצמה כוח בלתי מוגבל, היא שולטת על מערך החיים שלנו".

לטענת נתניהו, "כרגע הדמוקרטיה מאוד מוגבלת ואין אף כוח שמרסן את בית המשפט העליון. זה לא קיים באף דמוקרטיה. חייבים "לצמצם את הכוח הבלתי נשלט שלה, מכיוון שהיא שולטת על מערך החיים שלנו".

בריאיון, תקף נתניהו את מחנה השמאל: "אולי אתם לא מאמינים שאדם ימני יכול לשפוט בצורה נורמלית, שרק השמאל הנאור יכול לנהל את המדינה. רק השמאל מאיים במלחמת אחים וסרבנות אני מודאג מ"השתוללות השמאל. אם יש מישהו דמוקרטי זה ביבי".

"הם מפחדים, הם לא מזהים את המדינה כי הם לא מעוניינים שהכוח יעבור לגורמים שלא הם - הם התרגלו שהם שולטים בכיפה. כעת קרה מצב חדש, שהכוח בצד הימין, והם באמת מרגישים שיש פה שינוי קיצוני והם צודקים לגמרי".

"שיפסיקו להעביר את הארץ, שירגו וישתו כוס מים, הם לא מעוניינים באמת בפשרה", הוסיף נתניהו ואמר: "לפיד לא רוצה פשרה. מי שהרס את המדינה זה ברק עם ההפיכה השיפוטית שלו".

"אם אח שלי היה בעד ההפיכה של ברק, אז הוא טעה", אמר נתניהו בחריפות על ראש הממשלה והוסיף: "מה שקורה עם בית המשפט העליון לא קורה בשום מקום בעולם. הם לא מאמינים ששופט ימני יכול לפסוק בצורה נורמלית - זה לא נקרא דמוקרטיה. מה הבעיה בשופט ימני? הוא יפסוק פחות טוב?".

"המחנה שלי מעולם לא איים בסרבנות או במלחמת אחים, זה קורה רק אצל השמאל. פעם אחת ביבי אמר משהו לרב כדורי על השמאל - ומאז לא מפסיקים לחזור על זה. מנהיגי השמאל לא מפסיקים להסית והם מדברים על ביבי", אמר עוד נתניהו.

לגבי השאלה האם נתניהו עושה זאת על מנת לעזור לו במשפטו: "זו אמירה נבזית מאין כמותה ושקרית. אין שום ספק שאת נתניהו מעניין העם ולא את עצמו, הוא בטוח שהוא יעזור למדינה. אין שום היגיון באמירה הזו? מה הוא ישלטו על השופטים? זו הזייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר