זריקת הרימון נגד הנהלים?

אוזן של מפגין נקרעה: מח"ש תבדוק את התנהלות השוטרים

המחלקה לחקירות שוטרים תבדוק את התנהלות המשטרה במחאות אתמול בתל אביב בהן נזרק רימון הלם שהביא לפציעה "ממשית" של מפגין (משטרה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: 27א)

אחרי המחאות האלימות אתמול (רביעי) בעיקר באיזור תל אביב במסגרתן המשטרה החליטה להשליך רימון הלם שהביא לפציעתם של מוחים - המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בבדיקה אם התנהלות המשטרה הייתה בהתאם לנהלים.

במהלך המחאה אתמול השליכה המשטרה רימון הלם שגרם לכמה פצועים - בהם אדם עם פציעה "ממשית" כשאוזנו נקרעה ונתפרה בבית החולים.

יצויין כי הבדיקה של המחלקה לחקירות שוטרים נפתחת עוד לפני שהוגשה תולנה בפרשה המדוברת.

כזכור, במחאות אתמול נעצרו 21 מפרי סדר שחסמו את התנועה בנתיבי איילון הנחשב לאחד מהצירים המרכזיים בארץ. מובילי המחאה פרסמו הודעה נזעמת כנגד המשטרה שמשבשת להם את השיבוש.

המשטרה השתמשה כאמור ברימוני הלם ועל פי דיווחים, אחד המפגינים נפגע מכך. לאחר שהוטחה ביקורת במשטרה מדוע היא לא משתמשת במכת"זית, כפי שהיא משתמשת בה בהפגנות נגד החרדים, המכת"זית הגיעה למקום, אך היה בה רק מים רגילים ולא בואש, כמו בהפגנות של הציבור החרדי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "לא נקבל אלימות נגד שוטרים, חסימות כבישים והפרה בוטה של חוקי המדינה. זכות ההפגנה אינה הזכות לאנרכיה. אני נותן גיבוי מלא לשר לביטחון לאומי בן גביר, למפכ״ל המשטרה ולשוטרי משטרת ישראל, שפועלים נגד מפרי חוק שמשבשים את שגרת החיים של אזרחי ישראל".

השר בן גביר הגיע לחפ"ק המשטרה בתל אביב יחד עם המפכ"ל ואמר: "יש לגלות אפס סובלנות כלפי אנרכיסטים שתוקפים שוטרים, פורצים מחסומי משטרה ומביאים לאנרכיה".

"מגבה את שוטרי משטרת ישראל על השימוש באמצעים כדי לפזר את האנרכיסטים שהתפרעו וניסו לחסום את נתיבי איילון. לאורך כל הבוקר המשטרה נהגה עם האנרכיסטים בסבלנות רבה, אך מהרגע שהם חצו את כל הגבולות, פרצו מחסומים וזרקו אותם על השוטרים, יידו אבנים לעבר השוטרים והביאו לאנרכיה, משטרת ישראל חייבת להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לשמור על הסדר הציבורי ועל שגרת החיים של אזרחי ישראל. חופש ביטוי וחופש הפגנה כן, אנרכיה - בשום פנים ואופן לא", אמר עוד בן גביר.

סיעת יש עתיד בראשות ראש האופוזיציה לפיד הודיעה, כי החליטה ברגעים אלו לעזוב יחד את משכן הכנסת; "ולהצטרף ולחזק את אלפי המפגינים הפטריוטים בתל אביב שמוחים על דורסנות הממשלה והרס הדמוקרטיה הישראלית".

הודעת מארגני יום השיבוש הלאומי: "משטרת ישראל בפשיטת רגל והפכה היום למשטרה פוליטית. המפכ״ל צריך לפטר עוד היום את האחראיים למחדל. זריקת רימונים ודריסה באמצעות סוסים מפגינים למען הדמוקרטיה היא חציית הקו השחור. בושה למדינת ישראל. חייבים לעצור את ההפיכה המשטרית כי אם חוקי הדיקטטורה יעברו האלימות כלפי מפגינים תהיה עניין שבשגרה, אם בכלל יתאפשר להפגין."

ממחאת הסטודנטים נמסר: "משטרת בן גביר החליטה שהמפגינים הלא אלימים הם אויבי העם. אנחנו קוראים למשטרה להפסיק את האלימות. נמשיך להפגין ולהשמיע את הקול שלנו, בתור הדור הצעיר שיפגע כאן אם המדינה תדרדר לדיקטטורה".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר