הלבוש בחג הפורים | צפו

הראב"ד תקף בחריפות: "יש בחורי ישיבות, שזה מוקצה מחמת מיאוס להסתכל עליהם"

הראב"ד וראש הישיבה בבית שמש, הגאון רבי משה שטרנבוך, מסר שיעור לבחורי הישיבה וזעק בכאב לב, אודות הלבוש של בחורי הישיבות בפורים, בין היתר אמר רה"י: "אני לא יכול להסתכל עליהם כך. הם נראים כמו גויים או חילונים כדי שלא יכירו אותם שהם בחורי ישיבה" | צפו בדבריו המלאים (עולם הישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"מ בפורים שעבר | בוידיאו: השיעור של הגר"מ שטרנבוך • צפו (צילום: באדיבות המצלם)

חג פורים בהיכלי הישיבות: ראב"ד העדה החרדית וראש הישיבה הגדולה בבית שמש, הגאון רבי משה שטרנבוך, התייחס בשיעור שמסר בישיבה על בחורים שהולכים בביגוד לא ראוי בחג הפורים.

את הדברים מסר במהלך שיעורו השבועי - הנמסר מידי שבוע בהיכל ישיבתו בבית שמש, כאשר בסוף שיעורו התייחס ראש הישיבה, לתופעה הקיימת בשולים כאשר בחורי ישיבות מתלבשים בפורים בבגדים חילוניים, לדבריו.

"יש בחורי ישיבות" פתח הפוסק ואמר: "שמתלבשים בפורים כמו חילונים ברחוב, זה מוקצה מחמת מיאוס להסתכל עליהם, אני לא יכול להסתכל עליהם כך. הם נראים כמו גויים או חילונים כדי שלא יכירו אותם שהם בחורי ישיבה".

"צריך לדעת שהלבוש משפיע על נפש האדם. חז"ל אומרים שבשעה שבאו עמלק להילחם בישראל הם החליפו הלשון שלהם לדבר בלשון כנען כדי שעם ישראל לא יכירו אותם ולא יידעו על מי להתפלל".

"והקשו המפרשים", אמר עוד הגר"מ: "מדוע לא החליפו גם הלבוש שלהם, ואומר הרבי מבעלז כי אם היו מחליפים גם הלבוש שלהם היו נעשים באמת כנענים כי הלבוש משפיע על הנפש ולפי מה שאדם מתלבש כן הוא באמת".

"ולכן", הוסיף הגר"מ: "מה שיש כאלו שמתלבשים בלבוש רחובי זה צרה גדולה, ויש להיזהר מאוד לא להתלבש ח"ו בבגדים שהם בגדי הרחוב שזה מוקצה מחמת מיאוס שבחורי ישיבה מתלבשים כך".

"ומאידך, זהו קידוש השם אמיתי אם רואים בחור ישיבה שמתלבש ומתנהג כמו בן תורה בפורים, וכמו שאמרו חז"ל "ואהבת את ה' אלוקיך שיהא שם שמים מתאהב על ידך, ראו פלוני כמה נאים מעשים וכמה מתוקנים מעשיו, אשרי אביו שלמדו תורה ואשרי רבו שלמדו תורה.

"ועל זה צריך לשאוף שכל בחור יקדש השם, והשכר על קידוש השם הוא ללא שיעור וגבול", סיים הגר"מ שטרנבוך את השיעור השבועי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר