אנחת רווחה בקייב

המנהיגה המקורבת לאוקראינה ניצחה את הימין הקיצוני

אחרי ספירה של יותר מ-90 אחוזים מקולות הבוחרים עולה כי ראש ממשלת אסטוניה קאלאס צפויה להמשיך לכהונה נוספת | קאלאס היא אחת המנהיגות שמצביות את התמיכה הברורה ביותר באוקראינה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
קאלאס (צילום: שאטרסטוק)

92 אחוזים מקולות הבוחרים באסטוניה כבר נספרו, ונראה כי החשש באוקראינה ובמערב מפני עלייה של שלטון ימין קיצוני פרו רוסי התבדה.

מפלגת המרכז-ימין 'רפורמה' בהנהגתה של קאיה קאלאס זכתה ב-32 אחוזים מקולות הבוחרים והיא צפויה להקים שוב קואליציה עם מפלגת המרכז.

בניגוד לסקרים, מפלגת הימין הקיצוני EKRE שבעבר היו בה גורמים ניאו נאציים והיא נחשבת למפלגה פרו רוסית, דווקא נחלשה וזכתה ב-15.7 אחוזים לעומת 17.8 אחוזים בבחירות הקודמות שנערכו בשנת 2019.

אסטוניה בהנהגת קאלאס הפכה לאחת המדינות הראשונות לתקוף את ההחלטה של נשיא רוסיה פוטין לפלוש לאוקראינה.

בישראל ההתבטאות שלה לגבי המלחמה זכורה בעיקר כשאמרה כי ממשלת ישראל חייבת לצאת נגד נשיא רוסיה פוטין ועל כך שפוגע בזכר הסל של היהודים בשואה כשמדבר על הצורך ב"סילוק הנאציזם" מאוקראינה.

עוד לפני הפלישה הרוסית לאוקראינה תקפה כל ניסיון של אירופה להפוך לתלויה ברוסיה ואמרה כי בניית פרוייקט צינור הגז נורד סטרים שהובילו גרמניה ורוסיה הוא "טעות".

לאורך החודשים האחרונים שמה הוזכר גם כמועמדת אפשרית לשמש כמזכ"לית נאט"ו במקומו של סטולנברג, מי שהיה גם בעברו ראש ממשלת נורבגיה ועתיד לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר