לאחר סיור בשטח

הגר"ש זעפרני פסק: זה זמן קריאת המגילה בבית שמש

אחר סיור מיוחד שנערך בשרידי העיר הקדומה 'תל ירמות', בשל החששות שמא בית שמש נחשבת לעיר המוקפת חומה מימות יהושע בן נון, הכריע הגר"ש זעפרני באופן סופי כי דינה כערי הפרזות (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגר"ש זעפרני בשטח (צילום: באדיבות המצלםה)

במשך שנים נהגו תושבי בית שמש לקיים את יום הפורים בי"ד באדר, כדין היהודים הפרזים היושבים בערי הפרזות. ברם, בשנים האחרונות, כפי שסוקר בהרחבה בשנה שעברה ב'כיכר השבת', קמו מספר תלמידי חכמים ועוררו כי יתכן שצריך לשנות את יום הפורים בבית שמש, כיון שסמוך ונראה לשכונות רמת בית שמש ג' ורמת בית שמש ד', נתגלו שרידים של עיר עתיקה.

עיר זו התגלתה בחפירות, וסביבה נמצאה חומה אדירה, המגיעה במקומות מסוימים עד לארבעה מטר עובי (!). החשש שהתעורר הוא כי עיר זו היתה קיימת בימי כיבוש יהושע, ואם כן – תיחשב בית שמש כולה כעיר המוקפת חומה מימות יהושע בן נון, ודין העיר וכל הסמוך ונראה לה לחגוג את יום הפורים ביום ט"ו לחודש אדר, כדין ירושלים עיה"ק.

כיון שכך, בשנים האחרונות היו ת"ח אשר החמירו מספק וקראו מגילה אף ביום ט"ו בלי ברכה, ויש אף שהרחיקו לכת וטענו כי יש להעביר את יום הפורים הנהוג בעיר ליום ט"ו ולקרוא רק בו עם ברכה, כדין ערים המוקפות.

לאור זאת, התארגנו אברכים מקהילות בני התורה בעיר ובקשו מגאב"ד 'כתר תורה' הגאון רבי שלמה זעפרני, לפסוק בנושא.

בשנה שעברה פסק הגר"ש כי יש לנהוג בעיר י"ד בלבד, אך השנה יצא לראות במו עיניו את שרידי העיר תל ירמות הקדומה, ולאחר בדיקת השטח, שוב פסק את פסקו באופן ברור, שבכל העיר בית שמש לרבות רמה ג' ורמה ד' יש לחוג את יום הפורים בי"ד אדר בלבד, ואין צריך להחמיר ולקרוא בט"ו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר