הרפורמה המשפטית

לוין ורוטמן: "מתווה הנשיא" - עיקור של הרפורמה מתוכנה

שר המשפטים ויו"ר ועדת חוקה דחו את 'מתווה הנשיא' שפורסם וטענו כי מדובר ב"עיקור של הרפורמה מתוכנה היסודי" | בית הנשיא מכחיש: "לא מדובר במתווה נשיא המדינה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
רוטמן ולוין (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

בקואליציה ובאופוזיציה דוחים את 'מתווה הנשיא' שפורסם הבוקר (שלישי) כאשר כל צד טוען כי מדובר ב'כניעה'. בינתיים, בית הנשיא מודיע כי לא מדובר במתווה הנשיא יצחק הצרוג.

הבוקר פורסמו ב'ידיעות אחרונות' עיקרי מתווה בית הנשיא. בין היתר נכתב כי העליון יוסמך לבטל חוקים רגילים, אך לא חוקי יסוד, וגם זה רק בהרכב מלא וברוב של שני שליש. כמו כן, פסקת ההתגברות לא תחוקק. באשר לעילת הסבירות היא תבוטל אלא אם מדובר בהחלטה "מופרכת בעליל או חורגת קיצונית ממתחם שיקול הדעת". כמו כן, בוועדה למינוי שופטים יחולו שינויים אך לא יהיה רוב אוטמטי לקואליציה.

מבית הנשיא נמסר: "הפרסומים הבוקר אינם על דעת הנשיא ומי מטעמו. יובהר ויודגש כי לא מדובר במתווה נשיא המדינה. מדובר בהצעה אחת מתוך רבות שהועברו בשבועות האחרונים ע"י חוקרים ואקדמאים ממכונים שונים. נשיא המדינה טרם גיבש מתווה סופי ולאחר שיגובש הנשיא יציג אותו לאזרחי ישראל".

שר המשפטים, יריב לוין ויו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט, ח"כ שמחה רוטמן, דחו את ה'מתווה': "אנו שמחים על הבהרת הנשיא כי מה שהתפרסם כ"מתווה הנשיא" אינו על דעתו או מטעמו. מלבד זאת, כפי שברור לכל קורא, אותו "מתווה" הוא עיקור של הרפורמה מתוכנה היסודי.

"הנשיא אמר בנאומו כי יעשה כל מאמץ להביא את הצדדים להסכמות. בירכנו ועודנו מברכים על מאמציו אלה של הנשיא, והקדשנו, ביחד ולחוד, שעות וימים כדי להידבר עם כל גורם שהראה נכונות לנהל שיח רציני בעניין. בנוסף ידוע לנו כי גופים רבים, היו מעורבים בניסיון להגיע למתווה מוסכם, בבית הנשיא ומחוצה לו".

לדבריהם: " יש קונצנזוס נרחב, גם בציבור, גם באקדמיה, גם בהייטק ובכלכלה וגם בקרב חברי הכנסת על הצורך ברפורמה רחבה ומקיפה וגם על העקרונות היסודיים שלה.

"לאחר ימים רבים של דיונים ניתן לומר בבירור כי ישנן הסכמות רחבות בהישג יד, כאלה שלא יעקרו את הרפורמה מעיקריה וייהנו מקונצנזוס רחב".

לוין ורוטמן הצהירו: "נמשיך בקידום החקיקה כמתוכנן, ונמשיך בנסיונות להגיע להסכמות רחבות בדיוק כפי שעשינו בחודשים האחרונים".

יו"ר מפלגת 'העבודה', מרב מיכלאי, אמרה בריאיון ב׳רדיו ווינט׳ - "ראיתי את טיוטת הפשרה של הנשיא שנחשפה ב׳ידיעות׳ ו׳ווינט׳, התשובה היא לא! הנשיא הוא איש יקר, אבל זה לא רלוונטי. לא מסכימה שם לכלום".

ראשי ומטה המאבק ברפרומה הגיבו למתווה שפורסם וטענו כי: "העברת הועדה לבחירת שופטים לידי הפוליטיקאים: כניסה לדיקטטורה. הנשיא נתן ללוין, רוטמן ונתניהו את מפתח הכניסה לדיקטטורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר