הדחת המפקד

בן גביר בהלם: "היועמ"שית לא דיברה איתי טרם הודעתה"

גלי בהרב-מיארה כתבה כי בתום בירור החליטה להורות על הקפאת הדחת מפקד מחוז תל אביב והשר לביטחון לאומי תוקף: "שמאלנית, מוטה, לא אובייקטיבית" (פוליטי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מגיב הצהריים (שישי) להודעת היועמש"ית, וטוען כי היא לא דיברה איתו כלל במסגרת הבירור הראשוני שערכה לטענתה.

"הנתון המדהים בכל הסיפור, שהיועצת המשפטית לא דיברה איתי טרם הודעתה ולא ביקשה להבין כיצד התקבלה ההחלטה בעניינו של ניצב עמיחי אשד ומתי".

בן גביר הוסיף, "לכל מי שלא הבין עד עכשיו, מדובר ביועצת משפטית שמאלנית, מוטה, לא אובייקטיבית, שפועלת מטעם השלטון הקודם, עם אג'נדה פוליטית מובהקת והודעת היועמ"שית מלמדת עד כמה הרפורמה המשפטית חשובה. נלמד את החלטת היועמ"שית ונקבל החלטות בהתאם".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי התייחס אף הוא לדברים וציין: "מדובר בסבב מינויים שמשטרת ישראל נערכת אליו מזה תקופה ארוכה. כפי שהבהרתי כבר אתמול, עיתוי ההחלטה נקבע ע"י השר לבטחון לאומי בלבד".

"אדגיש, משטרת ישראל כפופה תמיד לחוק, והנחיות היועצת המשפטית לממשלה מחייבות אותנו. בעקבות הנחייתה אקפיא את המינוי עד לסיום הבירור, ומפקד המחוז ימשיך במילוי תפקידו בהתאם".

בהודעה מטעם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה נטען כי היא ערכה אמש בירור ראשוני של הליך העברתו מתפקידו של מפקד מחוז ת"א במשטרה, ניצב עמיחי (עמי) אשד.

הבירור הראשי עורר חשש כבד ביחס לחוקיות ולתקינות ההליך, לרבות השיקולים העומדים ביסוד ההחלטה, עיתוי ההודעה והרקע לה.

לפיכך, הנחתה היועצת המשפטית לממשלה את הגורמים הרלוונטיים להקפיא כל החלטה או פעולה בעניינו של ניצב אשד, עד להשלמה מסודרת של הבירור המשפטי המתחייב. למען הסר ספק, עד להשלמת הבירור ניצב אשד יישאר בתפקידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר