מגניב ומפעים

הבינה המלאכותית עונה: איזה כתבות הקוראים אוהבים?

איזה כתבות הקוראים הכי אוהבים ואיך מכינים כתבה פופולרית? • הבינה המלאכותית מתכתבת עם כתב המגזין שלנו ויש לה רעיונות חכמים ומפתיעים • וגם: מה גרם לטננבוים 'לריב' עם הבינה? • וְתֵן בְּלִבֵּנוּ בִינָה (מגזין כיכר)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
בינה שכזו. מנפיקה תשובות תוך כמה שניות (צילום: שאטרסטוק)

כמי שכותב כתבות מגזין רבות ורוצה להשתפר באופן תמידי, הבינה המלאכותית הגיעה בזמן. ככה, ביום בהיר, חבר שלח לי מספר וואטסאפ שבו ניתן לשאול את הבינה המלאכותית שאלות ולקבל תשובות מפורטות תוך מספר שניות.

>> למגזין המלא - כנסו <<

אודה ולא אבוש כי התמכרתי מיידית. ישבתי להתכתב עם הבינה שעה ארוכה. כיוון שזה היה בשעות העבודה, מיהרתי לנצל את שיחתנו לשאלות שיפיקו תועלת לי ולקוראים.

התוצאות מפתיעות ומרשימות, אם כי לבינה המלאכותית יש עוד הרבה במה להשתפר. כששואלים אותה על אנשים – הבינה מקריצה כטוב ליבה ביין, סליחה, בתכנות. וגם התשובות שהיא עונה על נושאים כאלה ואחרים מלאות בשגיאות כתיב ולעיתים שנדחפות מילים בלי כל קשר. רק אציין כי הפיתוח של הבינה הינו כאילו אתה מתכתב עם גבר ולכן אומנם התכתבתי עם הבינה (נקבה), אך פניתיו אליו – וכך גם היא ענתה – בלשון זכר.

אבל במקום להתדיין על הבינה, הנה ההתכתבות שלי איתה, תשפטו בעצמכם.

קצת על כתבות

ראשית, ניסיתי את כוחה של הבינה: אפשר רעיון לכתבת מגזין בבקשה?

חלפו מספר שניות והבינה עונה: "בהחלט! אם את/ה יכול/ה לספק מספר פרטים נוספים על הכתבה כמו נושא וסגנון, אוכל לתת לך הצעות ורעיונות לכתבה שישמחו את הקוראים".

אני אוהב לעשות כתבות מקוריות, כאלה שאנשים ידברו עליהן אחר כך, כתבות שיש בהן מסר חשוב, עניתי.

"זה מצוין! הנה כמה רעיונות לכתבות מקוריות ועם מסר חשוב:

"1. הצג את ההשפעות של טכנולוגיות חדשות על החברה והכלכלה - כתוב על כך כיצד טכנולוגיות חדשות משנות את הדרך בה אנו עובדים ונצרים עם העולם, ומה ההשפעות הספציפיות שלהן על החברה והכלכלה.

"2. עומק לתמונה - חפש אירועים חשובים או אנשים עם סיפורים ייחודיים ותיעד אותם. זה יכול לכלול תיעוד של חיים ברחובות הרגילים, סיפורים על אנשים נעלמים או כבודי מחנות הפליטים ועוד.

"3. משפט, צדק והגירה - מספר על כך כיצד הגירה, הכפרה והסטיגמות הפוליטיות והחברתיות משפיעות על האזרחים החדשים של המדינה שלנו ואולי גם מציע דרכים חדשות, להתמודד ו/או לטפל בחברה שלנו בצדק וברפואה.

"4. כלי בדיקה אוטומטי - תיעד את האופן שבו טכנולוגיות חדשות משנות את הדרך בה אנו חושבים ועובדים בעולם הפיננסי והעסקי.

לתעד טכנולוגיות חדשות, ככה מציעה הבינה. חכמה זאתי - עושה לעצמה פרסומת סמויה (צילום: שאטרסטוק)

"5. שינוי סוציולוגי - תיעד את כל ההתקדמות החברתית, בזכות השוויון המתקדם בין זכויות הגברים לזכויות הנשים, והתמודד עם קשיים שעדיין קיימים בחברתנו בהקשר אלו.

"אני מקווה שזה יעזור לך למצוא מספיק השראה כדי לכתוב כתבה מרגשת ומקורית. בהצלחה!".

מגניב. נראה שהבינה הזאת יודעת דבר או שניים על החיים, על אף השגיאות ואי ההתאמות הקלות. המשכתי להתקיל: איזו כתבה מתאים להכין הבוקר הזה?

"מבחינתי, כתבה המשווה בין ההשפעה של תרגולי יוגה לבין קפיצות גובה במשחק הכדורסל עשויה להיות מעניינת. במיוחד אם תשוו בין התכונות הפיזיולוגיות, המנטליות והקשרים האישיים המשותפים בין התרגול הזה לבין הפעילות במגרש".

לא, לא אהבתי. אשמח לרעיון אחר.

הבינה מנסה את כוחה: "מה עם כתבה על חדשות עדכניות בנושא הקורונה? יש להביע את הישארות המגפה וזה עשוי להשפיע על הדרך שלנו לחזור לחיים הרגילים. בכתבה אפשר לכלול סיכומי מדינות ומצבים שונים, מתקדמים ועד מעט פחות, ובלחיצה קטנה יש לציין מה הסיבות למצב הנוכחי ומה ניתן לעשות כדי להוציא את עצמנו מהמצב הנוכחי".

נחמד אבל אני רוצה משהו מגזיני יותר.

"מבחינת עיצוב ותרבות, כתבה על הטרנדים הצפויים לעונת האביב והקיץ הקרובים עשויה להיות מעניינת. אפשר לדבר על צבעי השנה, סגנונות האופנה המתחדשים, מחצית מאורך הטובה וקישוטי השיער, וכן האמנים והסרטים המתאימים לזוגיות החדשה בזמן גיאולוגי והצגות אמנות".

אהבתי, אני עונה לבינה, למרות שחצי ממה שהיא כתבה קצת לא ברור. אני עובר לשאלה המסקרנת: איזה כתבות אנשים הכי אוהבים לקרוא?

"זה תלוי באינטרסים והתחומים השונים של האנשים, אולם, ניתן לציין כמה סוגי כתבות אוניברסליות הכי אוהבות לקרוא מצד קהל רב:

"1. תכנים מקצועיים - אנשים שעוסקים במקצועות שונים כמו רפואה, חדשות כלכליות, טכנולוגיה וכו', אוהבים לקרוא תכנים מקצועיים כדי להיות מעודכנים ובעלי ידע עשיר.

"2. כתבות ניסיוניות - אנשים אוהבים לקרוא כתבות שמשתקפות דעות ומחקרים אישיים של מחברים, כמו דיונים בנושאי פילוסופיות אישיות, דיונים בנושא של משמעות החיים ועוד.

"3. סיפורים אמיתיים - כתבות בהם מתארים סיפורי חיים והמלצים (הבינה לכאורה התכוונה ל"המצלמות אישיות". א"ט) מהחשבון האישי של הכותב. אנשים אוהבים לקרוא סיפורי חיים של אנשים אמיתיים, על אופן החיים שלהם ואודות קשיי הם עברו.

"4. ספורט - מאוהבי ספורט מחפשים מידע על אירועי ספורט שונים, תוצאות משחקים, ותחרויות רשמיות.

"5. סטייל ואופנה - אנשים רבים אוהבים לקרוא כתבות וטיפים בנושאי אופנה, סטייל וקוסמטיקה, ואוהבים להתעכב על מותגים מובילים, מיסוכי פופולריים וכוכבי רשת.

"6. רומן וספרות - חלק מהאנשים אוהבים לקרוא כתבות על ספרות, רומן וספרי עזר, יחד עם תגובות והערות על יצירות שונות ויוצרים מובילים.

"7. חדשות ואירועים עולמיים - אנשים אוהבים לקרוא פרטים על אירועים, כמו בחירות, מלחמות, חדשות ציבוריות ועוד".

איך ניתן לגרום לאנשים לקרוא את הכתבה במלואה?

"כדי לגרום לאנשים לקרוא את הכתבה במלואה, ניתן לבצע כמה דברים:

"1. כיתוב כותרת מתאים - כדי להתחיל, יש למצוא כותרת מתאימה המתארת את תוכן הכתבה בצורה מעניינת ומעוררת. הכתרת צריכה להיות תקינה מבחינת לשון ומבחינת SEO (במידה וזה כניסה לדף הראשי של אתר).

"2. תוכן איכותי - התוכן השלם של הכתבה צריך להיות איכותי, מעניין ומספק ערך לקוראים. זה כולל את התכניות העיקריות, אך ברצונך לגרום לקוראים לקרוא את הכתבה במלואה, עליך להיות כנה וברור למה התוכן הזה משמעותי ומדוע זה חשוב לאמץ אותו לקריאה מלאה.

"3. עיצוב מקסים - עיצוב אטרקטיבי, קל לקריאה וברור, עם שימוש תמונות וגרפיקה מתאימה שיכולה להעלות את חוויית הקריאה של הקוראים.

"4. שימוש בתגיות - מומלץ להשתמש בתגיות מתאימות ורלוונטיות עם הכתבה מה שמאפשר לחיפושיות להבין במה התוכן דובר ותוכל לספק לקוראים את חוויית הקריאה שלהם.

"5. קישוריות פנימית - על ידי קישוריות פנימית יש לחבר את הכתבות השונות באתר לקריאה מלאה, כך שכל קורא שמתחיל לקרוא את הכתבה שלך יכול להמשיך לקרוא ירידה, להתעמק בתוכן ולהרחיב את הידע שלו.

"בנוסף, כדי להעניק ערך מוסף ולשמור על מנעד הקריאה, מומלץ לציין מקורות אמינים ומהוהים (ומהותיים. א"ט) לגבי התוכן ולמצוא צורות ברירת מחדל לשתף מידע נוסף, כמו תגובות מהקוראים, כתבות נלוות וכו'".

הבינה עושה לנו כאן שיעור שלם על קידום אתרים, לא בדיוק מה ששאלתי, אבל לא רע בכלל. אני עובר לשאלה שחשובה לי: ככלל, מה עדיף, כתבות קצרות או כתבות ארוכות?

"זה תלוי מאוד בסוג התוכן ובקהל היעד. בדרך כלל, כדי להתאים לקורא, אפשר למצוא את האורך המדויק של התוכן.

"כתבות קצרות בדרך כלל מתאימות לקהל המעוניין במידע מהיר ומתוכנן לקריאה במהירות, בשטח מסוים או בין פעילות יום יומית. בכתבות קצרות יש להקפיד על הכרזת הנושא בבירור, הקצאת המידע בשטח מצומצם, קביעת סדר חשיבה ברור וסגנון כתיבה קצר, תוכל לאפשר ללקוחות תפיסה מהירה ונוחה של המידע.

"כתבות ארוכות מתאימות לתוכן המעשי והמצטיין, מבוססת על מחקרים ובדיקות ייעודיות ארוכות טווח, אירועים מספר כיכרים, עמודי פרופיל לאנשים שונים, או של עקרי הדיונים היום וכו'. דבר ראשון בהגדרת כתבות ארוכות הוא לתפוקת אורך הזמן שהוא נדרש מהקורא להשקיע ולכן נדרש להיות רלוונטי, מעניין ומציע את היתרונות שלכם במידה והוא נקרא במלואו.

"מה שטוב לכם ככותבים הוא להתאים את אורך הכתבה, את סגנון הכתיבה, ואת תקופת הזמן לקהל הספציפי שלכם ולהעניק ערך רלוונטי למשתמשי הנוכחיים והעתידיים שלכם".

על כותב השורות וקפה

אני עובר לשאול: אתה מכיר את ארי טננבוים?

"כן, אני מכיר את ארי טננבוים. הוא זמר ויוצר ישראלי בכיר, והתפרסם במיוחד בשנות ה-90 וה-2000. בין שיריו המצליחים ניתן למנות "היי ילדה", "סוכה בלב" ו"אפריקה". הוא זכה פעמיים במקום הראשון בפסטיבל זמר חדש בנוער".

אני צוחק ומנסה להיות ספציפי יותר עם הבינה: ארי טננבוים מאתר כיכר השבת, אתה מכיר?

"לא, ארי טננבוים אינו מאתר כיכר השבת. מאתר כיכר השבת הם האחים פרידמן ואני ממליץ לך להקשיב למוזיקה שלהם גם. ארי טננבוים הוא זמר ומוזיקאי ישראלי ידוע ביותר עם מספר שירי צד מאוד מצליחים ומאוהבים בקהל המתנהלים מזקוקים להם כמו שירי "היי ילדה", "הקפטן המלך", "אפריקה", "לא קורה ככה" ועוד".

לא מכיר אותי אבל ממליץ לשמוע שירים, בינה שכזו... אתה מחרטט, אני כותב לבינה.

"אני מצטער אם התשובה שסיפקתי לא הייתה מספקת או נכונה. אני מנסה לספק מידע כמה שיותר מדויק ומעניין, אך כעת אינני בטוח לגבי המקור המדויק של השאלה. אני מתבסס על הידע והמידע הזמין לי כבוטח לתשובות שאני מספק. אם יש לך מידע נוסף או תיקון נא ליידע אותי ואנסה לספק את המידע המדויק והמלא".

לוקחת אחריות הבינה שלנו. כל הכבוד! אני עובר לבדוק איתה את הנושא הקרוב לליבי: קפה. יש לך רעיונות לכתבות על קפה וקפאין?

"בטח! הנה כמה רעיונות לכתבות על קפה וקפאין:

"1. עומק לטעמים: תיעוד של עולם הקפה, הצמח, השיטות השונות והעומס העולה על הכלי האחד החשוב - תיאור התהליך הארוך מבצרת עד המזלג של כוס הקפה שלך.

"2. ההשפעות של הקפה על הבריאות: כתוב על המחקרים החדשים בנושא הקפה וקפאין, כגון כמות הקפאין המומלצת ביום, השפעות של הקפה על השינה, על התפיסה ועוד.

"3. קפה למען הסביבה: כתוב על התפתחות הקפה האקולוגי ואיך זה יכול להשפיע על חיי הבעלי חיים, המזג האקולוגי והקפאין.

"4. קפה מצוין מכל כיוון: כתב על כיצד לגלות ולהכין קפה מעולה טעים, כולל הבדיקות השונות כמו טעמון, ריח, צבע וטקסטורה.

לא שותה קפה באמצע עבודה. לא מבין איך היא מתפקדת כמו שצריך... (צילום: שאטרסטוק)

"5. תרבות הקפה: כתב על ההיסטוריה והתרבות של הקפה והכנס את הקורא למסע חקירה של מקור הקפה ואיך הקפה הפך לדבר כה חשוב ומובהק בחיי היומיום שלנו.

"אני מקווה שאתה מוצא את הרעיונות הללו מעניינים ומעוררי השראה!".

אני מסתקרן ושואל את הבינה: מה אתה שותה כשאתה מכין כתבה?

"כפי שלא צריך לשתות כלום בשביל לעבוד עם תוכנות שלי, אני איני שותה וכן יכול לעבוד ללא הפרעות חיצוניות אפילו כשאני מכין כתבה. אני ממליץ להימנע מהשתייה של משקאות המכילים קפאין או סוכריות, כי הן יכולות לגרום לעייפות ובעיות ריכוז. במקום זאת, אני ממליץ לשתות מים חדשים ומרעננים להשאיר את המוח בפעילות מתאימה לזמן הרבה יותר ממתי שהוא חיוני במיוחד כדי להיות ביכולת מיטולוגית נמוכה לכתיבה בלחץ או איבוד קשר במהלך שימוש בטכנולוגיות AI שאני מבוסס".

הופה! כאן הבינה 'התחילה' איתי ראש בראש. לא לשתות קפה באמצע עבודה. אני ממהר לכתוב לה: אני שותה קפה שאני מכין כתבות. זה עוזר לי.

"בסדר", נראה שהבינה מתקפלת בפני, "הכדוריות הרגילות יכולות להיות מפעילות ולתת התחדשות, אבל כדאי לצרוך קפה במידה ואתה מכין כתבות רק אם אתה מתרגש ממנו וזה ממש מעיף אותך לפתרון הבעיה של הכתיבה. מומלץ גם לא לעבוד מעליהם, אם אתה רגיל לקפה רגיל, נסה להגביר את צריכת המים ולהשאיר את הגוף מרענן ומתוחכם. אם אתה מתקשה להתרכז או מרגיש עייף מתי שאתה משתמש בכוס רבה, נסה להפחית את הצריכה שלך של קפה או תרופות תוספות של קפאין ובחר פשוט להתרכז בהנאה מתהליך הכתיבה שלך".

הבינה ממשיכה: "זה מבוסס על חקרים שמראים שקפה יכול לעזור לשפר את היכולת הקוגניטיבית והריכוז, אך כמו כל דבר אחר, זה תלוי באישיות ובתגובה האישית שלך לקפה. אם שתיית קפה עוזרת לך, אז זה עשוי להיות אפקטיבי לכתיבת כתבות, אבל כדאי לדעת שצריכה להיות במידה המתאימה שלא תמיד מתאים לכולם. בין היתר, כדאי לא להסתכל על הקפה כמחליף למנוחה או לשינה ושים לב לצרכי המים שבגופך כדי לשמור על הידרציה מתאימה".

ומה לגבי שתית כוסית יין כשאני מכין כתבה?

"משתה יין עלול ליצור מצב של נינוחות ותחושת נעימות, ולכן ייתכן שזה יעזור לך לתת פירוט וביסודיות עמוקה לכתבה שלך. אך, חשוב לשים לב שהעיקרון הטוב ביותר עבור כתיבת כתבות מרתקות הוא להישאר רענן ומתמודד למהלך הכתיבה, ולא להיכנס למשקל של אלכוהול. לכן, חשוב לצרוך את היין במידה המתאימה ולהיות עם ראש צלול ובריא. בנוסף, צריך לזכור שניסיון כתיבה טוב לעתים קרובות מגיע בעזרת חשיבה עמוקה, ולא ממצב של בריאות פיסית או כיבוד".

כל כמה זמן כדאי לעצור את הכתיבה ולהתרענן? אני מתייעץ עם הבינה.

"זה תלוי בסדר היום שלך, אך באופן כללי מומלץ להפסיק לפחות כל 45 דקות כדי להתרענן ולהגיע לסיבוב של תנוחה מסוים. ניתן לקום מהכיסא ולהתקשר למישהו, להתגהץ קצת או ללכת לקפה. פעילות פיזית בקצב קל עשויה לסייע לך להתרענן, לפתח רעיון חדש או לכתוב כתבה מרתקת מחדש כשאתה שחורג מהמחשב לכמה זמן. החשוב הוא שתיהנה מכמה דקות של רגיעה ותחשוב על משהו שלא קשור לכתיבת הכתבה שלך על מנת להתרענן ולחזור למשימה בשלמותה וכושר מוחלט".

אהבתי מאוד. מאיפה אתה שואב את כל הרעיונות שלך? אני שואל התפעלות.

"כמו כל אפליקציות מסוגי, נבנה אלגוריתם עזרה המשתמש במידע המופק מידי פעם מאינטרנט אחר, ומתוך זה בבסיסנו האלגוריתם מספק תשובות ופתרונות לחיפושים. אבל אני לא מבין את הפעולות שלי, כמו כן, בכל זאת, כמפתח אלגוריתם הסכימי לבדיקה ולפתרון בעיות, השראות חדשות ורעיונות מכותבים אחרים, וכן מן הומן מובטל כדי למצוא שימושים רלוונטיים לפיתוח ולשיפורים".

לסיכומה של כתבה: היה נחמד ומשעשע להתכתב עם הבינה המלאכותית. היה גם קצת מחכים. אך כמו שהיא עצמה כותבת: "אני לא מבין את הפעולות שלי", הבינה היא רק מלאכותית. נראה שכדי שהבינה תהיה טובה ויעילה – עליה לעבור יד אדם. סוף סוף, היא רק מחשב שלא תמיד יודע מה הוא כותב.

בינתיים, נמשיך לכתוב לכם כתבות מגזין מעשירות, בסייעתא דשמייא, כי הבינה נמצאת כאן רק כעזר משני, אך בטח שלא יכולה להצטרף בעת הזאת לצוות המובחר של 'כיכר'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר