ח"כ ברוכי יזם

אתם שומרים קבלות על תרומות? בקרוב יהיה פטור מדיווח

אם גם אתם שומרים במשך שנה שלמה קבלות על תרומות לצורך מימוש החזרי מס, הבשורה של ח"כ אליהו ברוכי הזו היא בשבילכם, כך על פי החלטת ועדת הכספים (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
חה"כ אליהו ברוכי ויו"ר ועדת הכספים משה גפני לאחר הדיון (צילום: ללא קרדיט)

ועדת הכספים אישרה מוקדם יותר היום (רביעי) את הצעתו של הפרלמנטר אליהו ברוכי, לגבי פטור מדיווח על תרומות לצורך החזרי מס.

אם גם אתם שומרים במשך שנה שלמה קבלות על תרומות לצורך מימוש החזרי מס, הבשורה הזו היא בשבילכם.

בדיון שהתקיים אמש (שני) בוועדת הכספים בראשות ח"כ הרב משה גפני, עלתה לדיון הצעתו של חבר הכנסת אליהו ברוכי, לפיה, במקום שהציבור יאלץ לדווח על התרומות שתרם כדי לממש את זכויות המס, יהיו אלו העמותות שיעבירו את הדיווח על התרומות ישירות למס הכנסה.

"זיכוי מס בגין תרומה לגוף שיש לו סעיף 46, מחייב להגיש בסוף השנה ערימת דפים וקבלות לרשויות המיסים", אמר הרב ברוכי בפתח הדיון. "היות והעמותות ממילא מחזיקות במידע על התורמים ועל סכומי התרומה, אם הן עצמן יעשו זאת אין ספק שגם האזרח יקבל את ההחזר שמגיע לו וגם העמותות עצמן ייהנו מזה - כי התרומות יגדלו".

נציגי רשויות המס שנכחו בדיון הסכימו מיידית להצעה והבטיחו ליו"ר הוועדה גפני לגבש לוחות זמנים לשינוי המצב הקיים ולהקמת מערך דיווח דיגיטלי עבור העמותות.

בסיכום הדיון הודה היו"ר גפני להודות לרשויות המס על ההסכמה - מה שמייתר את הצורך בהליך חקיקה, וביקש מהם שגיבוש לוחות הזמנים והעלויות הדרושות, ייעשו עוד לפני אישור תקציב המדינה הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר