הנחיות מבצעיות למשטרה

היועמ"שית: קיים חשש ממשי שבן גביר חצה את קו הגבול

היועצת המשפטית לממשלה מבקרת את השר איתמר בן גביר ובתשובה לבג"צ כתבה: "מתעורר חשש ממשי כי בחלק מהמקרים נחצה קו הגבול, וניתנו הלכה למעשה על-ידי השר הנחיות אופרטיביות לדרג המקצועי במשטרה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: שיר תורם, אבשלום שושני פלאש 90)

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, העבירה הלילה (בין רביעי לחמישי) לבג"צ תשובות לעתירות נגד השר איתמר בן גביר וההוראות שהוא מעביר למשטרה, לצד הדחת מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד.

במסגרת התשובה לבג"צ, היועצת המשפטית הדגישה כי לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, יכול להתוות מדיניות למשטרה אך לא להעביר הנחיות מבצעיות, כאשר היא מתייחסת להתנהלות בן גביר ברקע ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית.

בתשובה למדינה נכתב מטעם היועצת המשפטית: "בחינת האירועים האמורים, וזאת גם על בסיס הנמסר ממשטרת ישראל, מעלה על פניו כי מתעורר חשש ממשי כי בחלק מהמקרים נחצה קו הגבול, וניתנו הלכה למעשה על-ידי השר הנחיות אופרטיביות לדרג המקצועי במשטרה ביחס לאירועים פרטניים. כמו כן, עולה חשש גם בנוגע למקרים אשר הוצגו לכאורה כ'מדיניות כללית' אך בפועל היוו הנחייה שביקשה להחליף "בזמן אמת" את שיקול הדעת הנתון לגורמי המשטרה בשטח, וזאת לא פעם תוך כדי התרחשות האירועים".

השר בן גביר בריאיון סוער לישי כהן | צפו

גם באשר לזכות של בן גביר לקבוע מדיניות, מדגישה היועצת המשפטית: " המדיניות צריכה להיות כללית דיה באופן שיותיר מרחב שיקול- דעת לדרג המבצעי – לשוטרים, ובפרט למפקדים הנמצאים בשטח ואשר נדרשים לקבל החלטות, אד הוק, בנסיבות משתנות".

בסיכום דבריה נכתב: "עמדת היועצת המשפטית לממשלה היא כי השר רשאי לקבוע מדיניות כללית למשטרה, לרבות ביחס להפגנות, אך עליו לחדול מביצוע פעולות החורגת מהתוויית מדיניות כללית כאמור, ולהימנע ממתן הוראות אופרטיביות למשטרה, באופן ישיר אועקיף, בפרט בכל הנוגע למחאות ציבוריות כנגד השלטון".

כזכור, בראיון ל'כיכר השבת', בתחילת השבוע, תקף בן גביר בחריפות את היועצת המשפטית ואמר: "מתי היא ביקשה לפגוש אותי? בוקר טוב אליהו, אחרי שהיא כבר נתנה החלטה להקפיא החלטה של שר? היה סבב, היא החליטה לעשות משהו הכי דרמטי בעולם, לעצור החלטה של שר, לא תרימי טלפון? לא תבדקי? היא ההוכחה הכי גדולה שצריך שינוי. זה נראה לך סביר? לא להתקשר? לא לדבר? היא לא ניסתה לפגוש אותי לפני יום חמישי.

"אני לא סומך עליה, אני לא חושב שאפשר לסמוך עליה. אני קרוב לרגע שאני מקבל את ההחלטה שלי, זה לא איתמר בן גביר, מי שצריך לפטר זה כלל ממשלת ישראל, אני בהחלט חושב על כל מיני אופציות? אני חייב לומר שההתנהלות שלה, היא חושבת שהיא ראש ממשלת ישראל, זאת התנהלות בעייתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר