ברחוב שבו נרצחו האחים יניב הי"ד

פיגוע ירי בחווארה: מחבל פתח באש לעבר רכב ובו בני משפחה יהודים; קצין מגולני נטרל אותו

רכב ובו ישראלים שנסע ביישוב חווארה שבשומרון נוקב בכעשרים קלעים, שירה לעברו מחבל הולך רגל • שני פצועים פונו לבית החולים, אחד במצב קשה • המחבל נמלט בריצה, תוך שזורק את הרובה אל הקרקע, לאחר מעצור בנשק לא אפשר לו להמשיך לירות, וכעבור זמן קצר נוטרל • הפרטים המלאים (חדשות, ביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: ערבי, לפי סעיף 27א)

שוב הטרור מרים את ראשו: ערב ימי הרמדאן, מחבל פתח באש חיה לעבר רכב ובו ישראלים שנסע ביישוב חווארה שבשומרון ונמלט.

שני נוסעים ברכב, בני משפחה נפצעו. אחד מהם, כבן 30, במצב קשה, והשני במצב קל. אלו קיבלו טיפול רפואי ראשוני בזירה בידי כוח רפואי של צה"ל ופונו לבית החולים.

המחבל, לפי דיווחים פלסטינים, נמלט בריצה תוך שמשליך את הרובה שבו ירה לעבר הקרקע. צה"ל הקפיץ כוחות גדולים לזירת הפיגוע, בניסיון לסגור על המחבל במהירות האפשרית. לפי דיווחים המחבל עצר את הירי בשל מעצור בנשק. הוא השליך את הנשק ונמלט.

כעבור זמן קצר אותר המחבל ונוטרל על ידי קצין מסיירת גולני. החבל פונה כשהוא פצוע בגפיו העליונות. לא ברור מאיזה ירי נוטרל. הפצוע ברכב הספיק לירות לעברו מספר כדורים לפני שנמלט.

הרכב המחורר מקליעי המחבל (צילום: ערבי, לפי סעיף 27א)

זהו פיגוע שני המתרחש בחווארה בתוך מספר שבועות. הפיגוע הנוכחי אירע בסמוך ממש למקום שבו נרצחו האחים יניב הי"ד, שנסעו גם הם ברכב בחווארה.

בתיעוד מהרכב שספג את האש היום, נראית השמשה הקדמית כשהיא מחוררת בחורים רבים מקליעי המחבל. בספסל האחורי של הרכב ישבו ילדים - ובנס לא נפגעו מהירי.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיע אל זירת הפיגוע ומסר: "לעולם לא תשברו את ההתיישבות בשומרון! כרגע פצוע אחד קשה פגוע ראש לצערי כרגע עוד פצועה במצב קל כפי הנראה. כל הכוחות מטפלים באירוע אבל אני אומר מכאן לממשלה תהפכו כבר את השולחן לעזאזל תפסיקו להתנהג כמו הממשלה הקודמת שהפקירה את הביטחון בחוסר המעש שלה!

"אני קורא ודורש מראש הממשלה משר הביטחון לכל חברנו השרים בממשלה: תורו ל צה"ל לצאת למבצע צבאי נגד הרשות הפלסטינית הטרוריסטית. תחזירו את המחסומים תאספו את הנשקים אנחנו לא נקבל ולא נסכים מצב שדם יהודי ממשיך להישפך בשומרון במרכז מדינת ישראל".

עוד אמר ראש המועצה: "אנחנו מצפים מהממשלה לתשובות אמיתיות אנחנו מצפים מהממשלה להפוך שולחן ולא לשלוח טוקבקים בשביל זה הממשלה נבחרה בשביל זה אנחנו בחרנו בראש הממשלה ושר הביטחון אנחנו מחכים לתשובה אחרת ממה שהיה לפיגועים הקודמים כדי להפסיק את שפך הדם כאן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר