עימות בוועדת חוקה • צפו

רוטמן רתח: "לא אתן לכן לסתום לי את הפה, פועלים בבריונות"

יו"ר הוועדה פתח במתקפה על חברי כנסת מהאופוזיציה שניסו לקטוע את דבריו במהלך דיון: "אני אתכן לא יכול לנהל שום שיג ושיח" • צפו (בכנסת)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
רוטמן בועידה, היום (צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

יו"ר וועדת חוק ומשפט בכנסת, שמחה רוטמן, העומד בלב סערה בעקבות הרפורמה במערכת המשפט שמקדם, התעמת היום (ראשון) עם חברי כנסת מהאופוזיציה, שקטעו את דבריו בדיון.

"אני לא נכנס אתכם לדו שיח", אמר רוטמן, "אני לא אתן לכן לסתום לי את הפה. אתם לא תדברו תוך כדי דבריי. אתם פועלים בבריונות ואני לא אנהל אתכם עם השיח הזה".

יו"ר ועדת חוקה המשיך: "תפסיקו לקטוע את דבריי. יושבת אפרת (רייטן, ממפלגת העבודה. י"ט), "מדברת כמעט 10 דקות - אני לא מפריע לה. אני מתחיל לדבר, ואתן מתחילות בצעקות.

"אם זאת צורת הדיון, אני אתכן לא יכול לנהל שום שיג ושיח. צר לי, זו פשוט התנהלות לא מקובלת. או שאקרא לכן לסדר או שלא אענה לשאלותיכן".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', היום הודיע רוטמן כי הוא מציג נוסח מעודן יותר שמשנה את החוק לבחירת שופטים וכן על החוק שיאסור על התערבות של השופטים בחוקי יסוד.

על פי ההצעה החדשה, יוסר החלק בו תהיה סמכות לשר המשפטים לבחור שני שופטים שיצאו לפנסיה בהסכמת נשיאת העליון.

בנוסף, רוטמן הסכים להשאיר את מספר השופטים בוועדה למינוי שופטים כמו המצב הנוכחי - שלושה שופטים, זאת בזמן מינוי שופטי עליון.

יחד עם זאת, בזמן מינוי שופטים ברמה נמוכה יותר הוועדה תמנה את שלושת נשיאי בית המשפט: נשיא עליון, נשיא בית המשפט המחוזי ונשיא בית משפט השלום.

כשהציג את הצעתו אמר רוטמן: "צריך להיענות לביקורת" ובהמשך הוסיף ואמר יו"ר הוועדה כי: "זהו תהליך טבעי של חקיקה".

צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר