הדחייה ברפורמה

לא רק בחירת שופטים: גם חוק הנבצרות ו'חוק דרעי 2' יקודמו לפני פסח

אחרי ההודעה באישון ליל של הקואליציה לפיה רוב הרפורמה תקודם רק אחרי חג הפסח - למעט שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, בקואליציה יקדמו שני חוקים נוספים לפני חג הפסח: 'חוק דרעי 2' וחוק הנבצרות (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

אחרי ההודעה על 'ריכוך' החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטיו ודחיית שאר הרפורמה למושב שאחרי חג הפסח, ב'וואלה' פורסם כי ראש הממשלה נתניהו התחייב למפלגות החרדיות כי פסקת ההתגברות תקודם עוד קודם לאישור התקציב, כמו שנכתב וסוכם בהסכמים הקואליציוניים.

בנוסף, כך עולה מהפרסום, הקואליציה מתכוונת להמשיך לקדם גם במושב הנוכחי (מושב החורף) שני חוקים נוספים - חוק הנבצרות שימנע להוציא את ראש הממשלה נתניהו לנבצרות, וכן 'חוק דרעי 2' שמונע ביקורת של בית המשפט על מינוי שרים.

לצד זאת, גם 'חוק המתנות' יקודם יחד עם שני החוקים, מה שיאפשר לפוליטיקאי לקבל מימון צורך מימון מאבק משפטי או רפואי.

כזכור, במהלך פגישה שהתקיימה הלילה (שני) בין ראשי סיעות הקואליציה הוחלט כי ההצבעה על סעיפי הרפורמה יידחו לאחר חג הפסח, זאת למעט החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים שיקודם עוד לפני החג.

בקואליציה אומרים כי "לראשונה יבוטל הווטו האוטומטי של השופטים בוועדה לבחירת שופטים כך שיתאפשר איזון וגיוון בהרכב בית המשפט העליון. נציגי לשכת עורכי הדין יוצאו מהוועדה".

בהמשך קראו לאופוזיציה: "לנצל את תקופת הפגרה שנמשכת כחודש על מנת לקיים הידברות אמיתית לצורך הגעה להבנות ביחס לסעיפי החקיקה שיובאו לאישור לאחר הפגרה"

"אנו מושיטים יד לכל מי שבאמת חשובה לו אחדות העם והרצון להגיע להסדר מוסכם" הוסיפו ראשי הקואליציה בתום פגישה לילית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר