מה זה "ד.ק.ל.ק" ואיך הוא יכול לשדרג את חיי הנישואים

אוקיי, אוקיי, נסביר: "ד.ק.ל.ק" זהו קיצור של "דברים קטנים, לעתים קרובות". דהיינו, המחוות הזעירות בזוגיות שיוצרות הצלחה לטווח ארוך. אז איך מאמצים אותן בלי לקרוס? (זוגיות)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כל בוקר, כמו שעון, אני מסדרת את המיטות בבית. זה חלק מהשגרה שלי, בכנות, כי המראה המוצע אהוב עלי והארגון עוזר לי להרגיש טוב במשך כל היום. זה חוק: אם הגעתי לערב עם אפס פרודוקטיביות ותחושת כישלון שלא הספקתי כלום, לפחות אני יודעת שעשיתי משהו אחד - סידרתי את המיטה. אבל הבוקר, כשחזרתי לחדר השינה לאחר הכנת כוס קפה, כדי לבצע את מלאכתי, ציפתה לי הפתעה: בעלי סידר את המיטות. לא אשקר, הלב שלי כמעט התפוצץ.

זה בעצם הרעיון מאחורי "ד.ק.ל.ק", שהוא, בתרגום חופשי "דברים קטנים, לעתים קרובות" (והמקור: S.T.O. - קיצור של Small Things Often) - מנטרה שפותחה על ידי "מכון גוטמן" שיש לה השפעה גדולה על נישואין שמחים וארוכים.

לפי מכון גוטמן - שהשיק לאחרונה פודקאסט חדש בנושא - המחוות הקטנות בזוגיות הן אלו שיוצרות הצלחה ארוכת טווח. כשבעלי סידר את המיטות הבוקר לפני שהספקתי להגיע אליהן, זה לא היה רק עניין של לבצע את המטלה הזו ולסמן וי, אלא הרבה מעבר - הוא לקח דקה לשים לב לשגרה שאכפת לי ממנה ונטל אותה על כתפיו. (כן, דברים קטנים לעתים קרובות.)

יש כל כך הרבה דרכים לעשות דברים קטנים לעתים קרובות ולשמור על החוזק של הקשר שלכם לטווח ארוך. לדוגמה, אמירת "תודה" על התרחשויות יומיומיות שאתם עשויים לקחת כמובנות מאליהן (הכנת ארוחת ערב, פינוי האשפה, טיפול בהסעה לבית הספר הלוך ושוב), או פשוט סתם לנהל שיחה ולהתעניין איך עוברים עליכם הצהריים.

בוודאי, אתם יכולים לשכור בייביסיטר ולתכנן ערב זוגי, אבל לדברי גוטמן, זהו רק הרוטב. עשיית דברים קטנים לעתים קרובות "בונה בסיס חזק יותר של חיבה והערצה ומחדירה יותר רגעים של משמעות ואהבה".

בפרק האחרון של הפודקאסט שהוציאו, הם מציעים דרך נוספת לחשוב על הקונספט הזה: דמיינו שיש לכן ולשותף שלכן לחיים חשבון בנק רגשי שבו מתבצעות משיכות והפקדות קבועות. אבל במקום כסף, אתם שואפים למלא את חשבונכם בקשרים רגשיים. "בכל פעם שאתן פונות לכיוון [בן הזוג שלכן] ומכירות בו, טאדאם! ביצעתן הפקדה. בכל פעם שאתן מעירות לו או מתעלמות [ממנו], ביצעתן משיכה". יותר מדי משיכות עלולות להוביל לפשיטת רגל רגשית (ואולי, לגירושים, חס וחלילה).

אז בחזרה לסידור המיטה: במהלך היום שלכן, נסו להתמודד עם העומס שאופף אתכן על ידי הפיכת "ד.ק.ל.ק" לדרך החיים שלכן. זה מאמץ קטן, אבל מגיע עם תגמולים גדולים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית