כשאת מגלה אחרי כמה שנים שהתחתנת עם... ג'ינג'י

התופעה הזאת שכיחה למדי, וברוב המקרים היא תתבטא בזקן ג'ינג'י להפליא אצל גברים שלא ידעו ולו שערה כתומה אחת בחייהם, ושכעת 'לעת זיקנה', צריכים להתמודד עם תואר ה'גינג'י המחייב בתעודת הזהות שלהם. לא פשוט בכלל.. * ובכן, אם אתן מנשותיהן של אותם כתומי סנטר, יש לנו חדשות טובות בשבילכן

שושי אינדורסקי | כיכר השבת |
דילמה: למה הזקן שלו כתום כשהשיער לא?

יתכן ושמתן לב אליה כבר עם הפצעת הזיפים הצעירים על פניו של הבעל במהלך ספירת העומר או שלושת השבועות, ויתכן שרק לאחר הולדת הבן השישי, כשנתתן לו סוף סוף אישור לגדל זקן. כך או כך, ודאי לא ידעתן להסביר את התופעה המוזרה המצמיחה באיזור הסנטר שלו קבוצת שערות עצמאית ושונה, המזדקרת בצבעה הבולט על רקע ראש עטור שיער בצבע אחר לגמרי.

התופעה הזאת שכיחה למדי, וברוב המיקרים שלה היא תתבטא בזקן ג'ינג'י להפליא אצל גברים שלא ידעו ולו שערה כתומה אחת בחייהם, ושכעת 'לעת זיקנה', צריכים להתמודד עם תואר ה'גינג'י המחייב בתעודת הזהות שלהם. לא פשוט בכלל..
ובכן, אם אתן מנשותיהן של אותם כתומי סנטר, יש לנו חדשות טובות בשבילכן.

הם לא פגומים גנטית. המדע כאן כדי להסביר את התופעה המוזרה הזו. "הגנים הקובעים את צבע השיער נקראים 'תכונות תורשתיות עם דומיננטיות חלקית", מסבירה פטרה האק בלום, מומחית ב- Erfocentrum, מרכז המידע הלאומי לגנטיקה בהולנד. "משמעות הדבר היא כי אין גן אחד ויחיד שדומיננטי יותר מהשאר, אלא כל הגנים משפיעים זה על זה".

השיער האדום עצמו נגרם כתוצאה משינוי גנטי במה שהחוקרים מכנים 'גן ה-MC1R'. שני גנים כאלו שעברו מוטציה דומה מעניקים לבעליהם שיער אדמוני בכל המקומות, אך גן אחד בלבד כזה עלול להתבטא בשיער אדום המפציע במקומות בלתי צפויים בגוף. במילים אחרות, גם אם הגן הדומיננטי במשפחה צובע את השיער בחום, גן נוסף לשיער אדום עשוי עדיין להיות נוכח בקוד הגנטי.

אז אם יש לו זקן אדום, מסתמן שלמישהו, בשלב מסוים במשפחה שלו היה שיער ג'ינג'י, אבל הגנים האלה יכולים לבטא את עצמם בצורה שונה אצל אנשים שונים על פני דורות שונים. "זה אפשרי לחלוטין, שלאב קדמון אחד היה צבע שיער מסוים שפתאום מופיע שוב באמצעות שילוב מסוים של גנים, מה שיכול להיות מאד לא צפוי עבור הורים," אומרת ד"ר בלום. אז בעיקרון, אם את לא מרוצה מחוסר ההתאמה שבין הזקן האדום לשיער השחור של בעלך, כדאי שתתלי את האשמה בבן דוד של סבא של אמא שלו.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית