טיול בחו"ל עם הילדים: כל הטיפים להצלחה

החופש הגדול הוא הזדמנות נהדרת לצאת לטיולים של זמן איכות עם הילדים. חשבתם לטוס לחו"ל?

רוני כצמן | כיכר השבת |
כשמדובר בטיול עם ילדים יש להתחשב בלא מעט גורמים על מנת שהטיול יהיה מהנה עבור כולם, במיוחד כשמדובר בחוויה לא קטנה אך גם בשינוי משמעותי מהשגרה המוכרת והאהובה. להלן מספר עצות שיסייעו לטיול המשפחתי הבא בחו"ל:

רמת קושי למתחילים

למרות המוטיבציה להספיק כמה שניתן במסגרת מגבלות הזמן הקיימות בטיול, לא כדאי לאפיין אותו כך שיהיה סוג של מרוץ סביב השעון. חשוב להתאים את רמת הקושי כך שתתאים לרגליים הקטנות ולקצב האישי של הילדים בהתבסס על התנסות בטיולים קודמים (גם בארץ).

בתכנון לוחות הזמנים היומיים כדאי לבחור אטרקציה/ אתר תיירותי אחד או שניים לכל היותר, כאשר במדריכי הטיולים ובאינטרנט תוכלו לקבל מידע לגבי זמן השהות המקובל בכל מקום ולהחליט אם מדובר בבילוי של יום שלם או חצי יום.

במקרה ותרצו לשלב שתי אטרקציות ביום, כדאי לוודא שתהיינה קרובות מבחינה גיאוגרפית כדי לא לבזבז זמן נסיעה ממקום אחד לאחר ולהשקיע בכל אתר.

בנוסף, מומלץ לשקול להשאיר את האטרקציות המרכזיות, להן מחכים הילדים עד לאמצע או לקראת סיום הטיול כדי לעודד את התלהבותם וציפייתם לגבי הימשכות הטיול.

לקבל בהבנה ולהסתכל על התמונה כולה

למרות חשיבותה של תכנית מסלול טיול מפורטת המתוכננת לפי כל יום בטיול, חשוב להיערך לעובדה שייתכנו שינויים בלתי צפויים שאינם תלויים בכם. הן בגלל נסיבות כמו מזג אוויר גשום או חמסינים קיצוניים שיביאו לשינוי בתכנית ולבחירת פעילויות המתקיימות במקומות סגורים או מצבים רפואיים ובריאותיים הגורמים לעיכובים בשטח.

מסיבה זו לא כדאי להגיע מקובעים עם תכנית לפי סדר ימים מוגדר מראש ולנסות לגלות ספונטאניות בזמן אמת. כדאי גם להצטייד עם תכנית גיבוי ליום יומיים נוספים בטיול כך שבמקרה הצורך יינתן מענה מהיר בשטח עם מינימום לחצים.

את השינויים כדאי לקבל בהבנה מתוך ידיעה שהמטרה המרכזית היא לבלות זמן מהנה ואיכותי יחד וגם אם התכנית אינה מתקדמת בדיוק לפי התכנית או שלא הצלחתם להגיע לכל המקומות שתוכננו, הרי שמדובר בחוויה לכל דבר.

לשתף וחלוק עם כל המשתתפים

במידה והילדים בגילאים בוגרים וידועים ככאלה שניתן לשתף אותם ולהתייעץ, כדאי להציע להם אפשרויות לאטרקציות מרכזיות בטיול ולהיוועץ איתם לגבי התאמתן לטיול. כך ירגישו שותפים לתכנון הטיול כבר משלב התחלתי ובחירת תכנית הטיול תהיה מבוססת על הטעם האישי והעדפות שלהם ולא על הנחות והשערות לא מבוססות.

בכל מקרה, מכיוון שמדובר בטיול משולב לכל המשפחה לכלל הגילאים, כדאי לתכננו כך שיהיה מגוון מבחינת סוגי הפעילויות והאתרים התיירותיים כך שכל אחד מהמשתתפים יימצא את מקומו ויוכל ליהנות ואתם לא תרגישו כשמרטפים נטו.

תוכלו לשלב אטרקציות של פארקי שעשועים, ביקור במוזיאונים, ביקורים באתרי טבע, גני חיות, סיורים בעיירות ציוריות וכל פעילות שנראית מעניינת ורלוונטית בהתאם לתחומי העניין המשותפים.

ציפיות מותאמות מציאות ולא פנטזיות

תכנון הטיול המשפחתי נדרש להיות כזה שמתחשב בתחומי העניין ובקצב של כלל המשתתפים על סמך היכרות מוקדמת וידיעה ששינוי השגרה וקשיי ההסתגלות עשויים לגרום להאטת הקצב הרגיל.

ובהקשר לזה, הגיעו לטיול עם ציפיות ריאליות לגבי האווירה והאינטראקציה בשטח בזמן אמת כך שבמידה ולילדים נטייה לגלות חוסר סבלנות הדדית בארץ, יש סבירות לא נמוכה שהדבר יבוא לידי ביטוי גם בחו"ל, במיוחד כשמדובר בשינוי שעשוי להיות מלווה בחששות במקום לא מוכר, הרחק מהחברים והשגרה בארץ.

כך שגם אם בזמנים מסוימים בטיול התמונה האידילית אינה בהכרח מובטחת, הרי שחשוב לגלות ולהפגין סבלנות וסובלנות ולהתאים את הציפיות למציאות הידוע. ציפיות ריאליות תובלנה להפתעה לטובה מהנעשה בשטח לעומת ציפיות מוגזמות שעשויות להוביל לאכזבה.

בחירת הסגנון הנכון ביותר

כשמטיילים עם ילדים קטנים ותינוקות, טיול בקצב אישי משלכם, כשאתם עצמאים בשטח ישרת את המטרה בצורה הטובה ביותר. תוכלו לתכנן לוחות זמנים על סמך טעמכם האישי ובקצב שאכן יתאים לכל בני המשפחה. תוכלו גם לבחור את מרכיבי הטיול, כולל אפשרויות הלינה, רכב צמוד, טיסות וכיוצא בזה בהתאם לנוחות ולתקציב.

יחד עם זאת, כשמדובר בטיול עם ילדים בגילאים בוגרים יותר, תוכלו לשקול להצטרף לטיול מאורגן מטעם חברת תיירות שכולל הדרכה מקצועית והתנהלות בקבוצה. הדבר יחסוך לכם תכנונים טרום הטיול ואחריות במהלכו ותאפשר ראש שקט ככל הניתן.

חברות טיולים שונות מציעות מגוון מסלולי טיולים למבחר יעדים- הכוללים מספר יעדים או יעד אחד בטיול מקיף. החל מטיולים מאורגנים לצרפת, היער השחור וצפון איטליה ועד יעדים כמו פורטוגל, סלובניה וקרואטיה ואחרים. כדאי לוודא מראש את פירוט מסלול הטיול והאתרים בהם תבקרו, כפי שמפורט לדוגמא מסלול הטיול באופן שיאפשר לכם תמונה בהירה לגבי התנהלות הטיול ולמה לצפות.

חשוב לברר מראש את האותיות הקטנות מאחורי הטיול- מה הינו כולל ומה לא. כדאי גם לוודא שאכן מתאים לילדים בגילאים שלכם ונרשמו לטיול גם משפחות נוספות כך שהקבוצה תהיה הומוגנית ככל הניתן ושלילדכם תהיה חברת בת גילם.

במקרה ומדובר בטיול ראשון בחו"ל כדאי לבחור בטיול שאינו ארוך יתר על המידה, כולל יעד אחד ועדיף טיול כוכב בו הלינה במקום אחד לאורך כל ימי הטיול והיציאה היא לטיולים יומיים.

ולכולם שיהיה טיול מהנה, מוצלח ורווי חוויות!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית